Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Er ikke dette et tegn på fødsel? har hatt skikkelig hyppige og vonde kynnere i dag, og diare' i natt... er sliten, kvalm og dårlig... begynner nesten å bli redd det er fødsel på gang jeg, er jo bare 33 uker... hvordan vil det gå hvis babyen blir født nå?
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Dersom du på noen som helst måte frykter begynnende fødsel så tar du en telefon til føden umiddelbart. De kan fortelle deg litt om dette er symptomer på begynnende fødsel og da vil de mest sannsynlig ha deg inn relativt raskt.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 det vil sannsynligvis gå bra om babyen blir født nå.... er du 33 uker stopper de ikke fødselen om den begynner... det sa de til meg iallefall.
Tpop Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg begynte i går med veldig vonde kynnere og ble løs i magen, måtte tilslutt legge meg, og fikk sovet en halvtimes tid på ettermiddagen. Prøvde og reise meg igjen en fikk så vondt i magen og korsryggen(ikke luft, men kynnere, ryggen vet jeg ikke om er murringer fra kynnerene eller om det er bekkenløsningen som gjør der), så da ble det en halvtime til. Ble mye bedre etter den halvtimen. I natt har jeg sovet, men hver gang jeg skal opp på do og tisse, er magen hard og det er noe ubehagelig. Idag så har jeg også endel ubehag og noe vondt. Magen føles litt hard nesten hele tiden og det kommer tak innimellom men ikke takvis så jeg prøver å slappe av igjen nå. Magen føles som den veier 40kg liksom selv om jeg bare sitter. Er litt løs i magen i dag også, men har nå ikke tenkt til å ringe, men gjorde det nesten i går.Får se ann det i kveld også om det utvikler seg til noe mere så får prøve og slappe av:) Hvis du føler deg usikker så Det kan være fødetegn du har, men ikke nødvendigvis:)Jeg er forresten 33+4 i dag så er omtrent likt som deg:) I
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 ja har omtrent samme historien som deg da... samme som skjer her... uff, får håpe h*n holder seg der inne litt til... HI
nybaby09 Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er førstgangs og ble lagt på drypp for å stoppe fødsel i uke 33. Det er den siste uken de stopper fødsel. Uke 33 er en svært viktig uke for babyen det er da modningen av lungene foregår. Er du i tvil om det er fødsel på gang så ville jeg ha kontaktet føden, ev blitt satt på drypp og fått lungemodningssprøyter. Etter uke 34 så stopper de ikke fødsel,men barnert er prematurt og dere må bli lenge på sykehus hvis h*n fødes. Så mitt råd er ta kontakt med føden.
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Men så lenge det ikke er regelmessige kynnere eller vondter så er det jo ikke fødsel på gang eller? Gått sånn i to dager nå og fra morgene er det ganske greit, kjenner det knyter seg nederst i magen og føles litt ømt, omtrent som mensen, men det er jo aldri noe som er regelmessig. På ettermiddagen blir det verre, da er det i perioder at jeg synes det er best å sitte for det gjør rett og slett vondt å gå. Klarer å gå og stå, men det er skikkelig ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Har hatt det slik jeg også i 4-5 dager. Er i uke 37, var på kontroll i går og alt er lukket og låst der nede. Så det trenger ikke være et fødsels tegn. Men er dere usikker, ta kontakt med lege eller føden. De er de eneste som kan svare dere sikkelig!
Tpop Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Derfor synes jeg det er vanskelig også, da det er mange som har samme vondter men det er ikke noe på gang. Jeg var der for en litt over en uke siden og sjekket pga mistanke om lekking av fostervann, men det var ikke, også skal jeg igjen ringe nå også, sukk.Venter til i ettermiddag hvertfall for å se om det skjer det samme i dag som de to andre dagene. Hvis det ikke blir det så ringer jeg ikke. Ikke lett det her å bli klok på
aanonym Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har hatt akkurat som deg den siste måneden (on and off), masse vonde kynnere og diare. Ta en tlf til føden om du er usikker, men tror du kan ta det med ro enda en stund. Ikke uvanlig med sånne perioder i svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå