Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Bare lurte på en ting jeg.. Skal begynne å vaske klær og gjøre klart til nurket kommer... Tørker man klærne i tørketrommel? På stativ? Og skal alt strykes? Ha en knall dag videre folkens... KLEM:))
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg vil si det sånn at det eneste klærne skal er å vaskes. Og så mener jeg at det skal vaskes uten skyllemiddel så lenge det ikke er kunstfiber. Jeg har tørket alt i trommel, ingenting er strøket men har glattet og strekt litt på dem sånn at de er pene første gangen de brukes hvertfall. Regner med at seinere blir det masse krøllete klær fra trommelen Men jeg har også bare bodyer og lignende. Ingen pene kjoler el.l Trommel har den fordelen at det kanskje gjør klærne litt mykere, ulempen er at det sliter mer på klærne og det belaster miljøet mer enn tørkestativ. Stryking av klærne er vel først og fremst for å gjøre dem pene
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Tørketrommel vil kanskje slite litt ekstra på klærne. Men igjen, hvor mange ganger får du brukt ett plagg før det ikke passer lenger? Tror nok ikke det blir såpass slitt at det vil merkes så mye. eg har selv ikke tørketrommel, og skulle inderlig ønske jeg hadde. Klærne blir utrolig stive og harde av å luft-tørke. Kan ikke se for meg at det er drømmen for sart babyhud.
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg tror ikke babyhuden tar noe skade av å tørke på snor. Tror det er mindre skadelig enn å bruke skyllemiddel Er vel ikke mange av oss som skriver her inne som har brukt klær fra trommel tenker jeg Jeg tenker sånn at hadde jeg hatt plass til å til enhver tid ha tørkestativ fremme ville jeg tørket mer på snor enn jeg gjør i dag. Men jeg orker ikke å ha tørkestativet fremme alltid i vår lille stue.
*RutIetutt* Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har bare vasket de...har ikke tørketrommel. Har ikke strøket noenting. Har brukt sensitive tøymykner uten parfyme - syns klærne blir altfor stive uten skyllemiddel...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 hvorfor bruker dere ikke skyllemiddel på babyklær?
kokkelimonke Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Skulle ønske vi hadde tørketrommel. Som nevnt over så er det for det første upraktisk, og lite hyggelig å måtte ha frem tørkestativet i den knøttlille stua til enhver tid. Dessuten synes jeg klærne blir så mye mykere, og lukter bedre av å tørkes i trommelen. Men vi har jo ikke stort annet valg egentlig, siden vi ikke har plass til trommel på det også knøttlille badet våres. Kommer nok til å besøke mamsen avogtil for å tørke store ting som håndklær og sengetøy i trommelen. Ellers blir det nok stativtørking på babyklærne. Jeg kommer også til å benytte skyllemiddel uten parfyme.
Fabelaktiv Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 åhuff å huff jeg har brukt tøymykner.. og føler meg ikke som en dårlig mor av den grunn.. reagerer barnet så skal jeg saktens slutte med det, men jeg tromler ikke og vil ha myke klær
Bolla Pinnsvin Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Det som ligger klart i kommoden her er vasket i maskinen med vanlig vaskemiddel og skyllemiddel og tørket i tørketrommelen.Ha brukt sensitive produkter,men ikke parfymefrie. Å STRYKE babytøyet hadde jeg aldri giddi!! Men jeg hater å stryke jeg da..;-)
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker ikke tøymykner på mine klær heller jeg da. Det skyldes flere faktorer. Det gjør at sugeevnen til klærne forringes betraktelig. ( spesielt er jo dette dumt på f.eks håndklær som da suger dårligere ) Det tilfører kjemikalier i klærne som jeg ikke tror jeg trenger. Oh babyen min trenger det heller ikke. Det tilfører en masse kjemikalier tilbake til naturen som miljøet ikke trenger. (jepp jeg bruker tørketrommel så jeg er heller ikke miljøvenlig Det er bortkasta penger (neida det er ikke så dyrt,men en krone her og en krone der ) Men dette er jo en smakssak og et valg alle tar Jeg bruker tøymykner på kunstfiber plagg for å unngå de skal bli statisk elektriske.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Jeg vasker og tørker på stativ. Har trommel, men vil bruke stativ. Kommer også til å stryke en del, men det er mest for syns skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå