_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg ligger nå over det grønne på symfysemålingene..uff har en smule angst for å føde nok en mega beibi jaaa...Er det noen som har et tips?? Burde jeg spørre om nermere utredning? og hva kan de i tilfelle gjøre?? Jeg 30+1 i dag
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 hva ligger symfysemålene dine på da? hvor stor var bebyen din forrige gang? Jeg er i uke 28 og hadde et symfysemål på 25 cm, dvs akuratt gjennomsnitt. lurer på hvor stor beby jeg får da liksom
Fabelaktiv Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 vil bare si at jeg ligger over normalen på symfysemål men at bebbis ligger rett under så det må jo ikke bli en kjempebaby da... vil de ikke si fra hvis sånt trengs da.. du kan jo spørre jordmor/lege hva det kan bety og hvordan dette håndteres frem mor forløsning lykke til
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 fabel aktiv, hvordan vet du hva bebyen ligger på?
Fabelaktiv Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 å ja.. heeh - jeg får litt tett oppfølging med UL siden jeg hadde prematur og dysmatur lita snuppe sist.. jeg har nå mot slutten UL hver 3 uke.. derfor vet jeg det! dysmatur=underutviklet (høres litt feil ut.. hmm.. hun var underernært.. tynn som ei flis)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 oj. hvordan fant de ut av det? når du var på ordinær ultralyd eller gjennom symfysemålene dine? men er det slik at man ut fra symfysemål skal vite sånn ca hvor stor bebyen er? dersom jeg er midt på så er bebyen mest sannsynlig gjennomsnittlige størrelse?
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Den er på 31, og jeg er i uke 30.... sist jeg fødte var pjokken på 4550... jeg lå da helt øverst på normalen kanskje jeg burde mase meg til en ul.. uff
Fabelaktiv Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 uff - jeg skriver litt uklart.. forrige barn som nå er 3 år og kjernesunn ble født 4 uker før tiden og veide 1700 gram.. de følger meg tettere opp av den grunn ikke for noe de har sett nå for nå ser alt helt flott ut - de vil bare forsikre seg om at det holder seg slik de måler hode og lårbein og mageomkrets og krysser av på en graf ikke ulik symfysegrafen - og der ser jeg at det er litt under middels mens jeg ser at "magamålet" mitt ligger litt over fra grafen som jm fyller ut ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå