Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kjempefornøyd med Hipp mme, grøt og middagsglass! Nurket fikk mye luft i magen av Nan, men Hipp funka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du klar over at i alle fall grøten til Hipp ikke er så bra som til f.eks Nestle?De har bare halvparten av jernene i de grøtene og grøten er jo den viktigste jernkilden til babyen,så jeg kastet den i søppla da jeg oppdaget dette.Ikke noe mer Hipp produkter i mitt hus

Skrevet

Mye heller Hipp enn Nestlé for min del. Men min spiser nesten ingenting, jeg har aldri vært borti noen som er så sær med mat!

Skrevet

Hvorfor vil du heller ha Hipp.Enn har jo småfolk også da

Skrevet

Joda, småfolk også. De er helt greie. Bare så synd nærbutikken har litt dårlig utvalg.

Skrevet

Sønnen min er også veldig glad i Hipp-middagsglassene. Men grøten sluttet vi med, for den var det jo masse sukker i.

Skrevet

Det er ikke tilsatt noe sukker i HIPP-grøten. Laktulosen fra erstatningen som er i grøtene, ellers fra frukten.

Skrevet

ærlig talt slutt å gnål om at det er mindre jern i hipp grøten da!!! HIPP har gode produkter og de er økologiske. Min sønn er stor og sterk og han har vokst opp på HIPP mme og da jenta mi sluttet med pupp i 7 mnd alderen var det kun HIPP hun ville ha hun og. Middagsglassene deres vil hun også ha. Dersom det er et problem at det ikke er nok jern i grøten til HIPP så hvorfor boikotte alle produktene deres bare pga det?????? Går fint ann og ha både en HIPP grøt og en Nestle grøt i hus også en trenger da ikke bruke et merke konsekvent heller!

Skrevet

Eneste middagsglassene som er spiselige er HIPP sine, Nestle er noe dritt, og her nekter hun å spise dem. Ellers spurte jeg på helsestasjonen ang det jerninnholdet i grøten, der mente de at det kom helt an på hvor mye grøt ungen spiste om jerninnholdet var for lite eller ei i HIPP grøten. Og ærlig talt, det er da vel bedre med LITT jern enn INGEN jern?! Om noen har en unge som spiser HIPP fremfor Nestle, ja så er det da bedre at ungen spiser seg mett på HIPP grøt enn at han ikke spiser grøt i det hele tatt.

Skrevet

Folk må vel få lov til å bruke Hipp for meg hvis de vil,jeg bare informere om at det er halvparten av jerninnholde i den i forhold til Nestle sin,så får folk gi ungene sine det de ønsker.

Jeg kjøper ikke Hipp,av noen produkter,da jeg ikke stoler på de produktene,etter at jeg fant ut det om grøten.

En annen ting å si at nestle sin mat smaker dritt,synes jeg er barnslig og umodent og si.Jeg er grandtante til to stykker de er 10 og snart 9 og de sloss om å få spise opp restene etter gullgutten,både middagen og grøten. Hadde dem med på sommerferie,da kjøpte de seg hver sin pakke med babygrøt fra nestle,fordi de synes det er så godt,så ikke kom med slike umodne og usakelige utsang.En ting er å si at en ikke liker den maten selv,en annen ting er å si at det er dritt.Liker ingen av matene jeg,hverken hipp,nestle eller småfolk,bare så det er sagt,men jeg sier ikke at det er dritt for det.Sier du det om vanlig mat du ikke liker også,at det er dritt???

Skrevet

Babyene liker forskjellige ting:) Min liker ikke HIPP, men nestle derimot liker han veldig godt.

Skrevet

Bruker bare hipp vi også. Storesøster likte bare den hun også. Synes selv det smaker bedre av hipp enn nan

Skrevet

du sier du ikke stoler på dem hvorfro leser du ikke på pakken hvor mye jern de har i grøten der står jo alt! Hadde du ventet det sto med store bokstaver: OBS denne grøten inneholder bare halvparten så mye jern som nestle????? Dessuten er det en grunn til at det er sånn. I Europa der HIPP selger mest blir det anbefalt at barna tar jerntillegg. HIPP følger reglene i tyskland og produserer grøten sin i danmark. JA de burde ha sjekket hva som var vanlig i norge før de begynte å selge, men ikke kall andre usaklige når du selv oppfører deg usaklig.

Skrevet

Det er vel like barnslig og umodent å ikke stole på et komplett produktsortiment, bare fordi grøten ikke inneholder like mye jern som tilsvarende produkt fra annen produsent. Kanskje Nestle har for mye jern i sin grøt?

De finnes ulike standarder for hvor mye jern som skal tilsettes barnemat. Den europeiske standarden har en lavere anbefalig for jernsupplement enn den amerikanske standarden. Dette med bakgrunn i at Europeiske land har en lavere prevalensen av anemi hos spedbarn. Kan det være at Nestle følger amerikansk standard pga. at de er ønsker en markedsandel på dette markedet?

Uansett så oppgir både Hipp og Nestle samme innhold jern i ferdige grøtprosjoner - 2 mg pr. porsjon. Men mengden pulver som benyttes for å lage en porsjon er forskjellig fra de to produsentene. Så da burde det vel ikke spille noen rolle om man benytter Hipp eller Nestle så lenge barnet spiser, liker maten og ikke er anemisk?

Og at noen benytter betegnelsen "dritt" i et utsagn behøver jo ikke nødvendigvis utlede et lengre angrep rundt andres forhold til mat. Roe hormonene og holde seg til saken, så skal du sa at alt går så meget bedre ...

Skrevet

Hvorfor er jeg usakelig om jeg ikke stoler på Hipp sine produkter.Jo,det stemmer som du sier at jeg kunne ha sjekket før jeg kjøpte pakken med grøt,men det kom jeg ikke på,for jeg trodde vi hadde en stander i Norge på hvor mye det skulle være,det er det altså ikke.

Vel de 20-30 kr den boksen kostet,som gikk i søpla etter en porsjon,skal jeg nok klare uten å gå konkurs,men stoler ikke på at de andre produktene de har holder norsk standar,derfor holder jeg meg til Nestle og gullgutten storkoser seg med den.

Ja,jeg synes at den burde vært merket med at den inneholder mindre jern.Grunnen til at jeg ble obs på det,var at det var en som skrev her inne at hs hadde anbeflat henne å ikke bruke den grøten pga lite jerninnhold.

Jernkilde for små er viktig og det er jo ikke bare blodprosent en må tenke på,men også blodlager,som bygges opp over tid og som gjør at man ikke får blodmangel,dette trenger ikke vise på barna at de har lavt,bare blodprosent er bra,er barna like oppegående som andre barn.Det er nå en får lav blodprosent og en trenger jernlageret at en merker at det er borte,derfor holder jeg meg unna den grøten.Så får andre gjøre hva de vil for meg.

Skrevet

Ja her bruker vi kun Hipp og Småfolk.

Hipp mme 2 og glass, og glass og grøter fra Småfolk. Frukt fra begge

Skrevet

Vil også legge til at Nestlé pr. i dag boikottes i ~20 land på grunn av aggressive markedsføring og gjentatte brudd på World Health Assembly sine markedsføringsregler for morsmelkerstatning og barnemat. Indirekte bidrar denne markedsføringen, spesielt rettet mot utviklingsland, til at spedbarn ikke gis morsmelk. UNICEF estimerer at 1,5 millioner spedbarn dør pga. at de ikke gis morsmelk og påfølgende utilstrekkelig med erstatning.

Nå skal det være sagt at aggresiv markedsføring ovenfor utviklingsland var et større problem på 80-tallet. Men IBFAN sitt overvåkingsorgan registrerer fortsatt betydelig flere brudd på markedsføringsreglene fra Nestle enn noe annet barnemat-produserende firma.

Personlig hadde jeg hatt større problemer med å gi mine barn Nestle-produkter med dette friskt i minnet, enn å bekymre meg for jern-innholdet i barnegrøt. Spesielt når der ikke viser seg å være noen praktisk forskjell mellom de ulike grøttypene som er diskutert her.

Se www.ammehjelpen.no, http://www.ibfan.org/site2005/Pages/article.php?art_id=302&iui=1 og http://www.babymilkaction.org/pages/boycott.html for mer informasjon om dette.

Skrevet

Nettopp derfor jeg heller vil bruke hipp og småfolk enn Nestlé. The guardian hadde en artike for bare noen få uker siden som viste at denne uetiske markedsføringen fortsetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...