Gå til innhold

kva skal eg gjøre?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååååå eg blir gal!!!! Er nå 1 år siden eg gikk fra min x mann...fortsatt driver han og truer meg med alt han kan....eg har ein ny kjæreste og er (logisk siden eg er her) gravid på ny.Dette *sitat* finner han seg ikkje i...sier OFTE at eg er sjuk i hode o.l. Banevernet har vert innblanda

(fikk ein tlf kl 8 på kvelden om at eg måtte hente mine 2 gull på 6 og 8 år fordi faren hadde spillt høg musikk i flere dager og har "ikkje bra venner"....)

Er så sliten nå! kva skal eg gjøre????

orker ikkje mer av han,men MÅ jo snakke m han pga ungene....

HJELP!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi.. barnevernet ringte og sa du måtte hente barna.. ?

kan han taes fra retten til å se dem? eller?

kan dere gå i terapi sammen - eller kan han tvinges / anbefales å gå i terapi alene..

høres vanskelig og kjipt ut og jeg kan ikke hjelpe noe mer dessverre

lykke til med nye og gamle barn og nye og gamle menn.. du trenger det trur jeg

Skrevet

ah er så fortvila!!!! ja kva skjer egentlig når barnevernet ringer??

følger de mned el?? herregud!! er jo SÅ overnervøs for guttene mine fra før :-(

Han burde bli tvinga til å gå i terapi syns eg! han er USTABIL delux!!!!!

men er jo SÅ dumt...han er jo egentli ein snill mann da som er veldig gla i guttene sine :-(

hehe ja trur eg trenger det eg og :-) takk

Skrevet

dytter

Skrevet

Hvis barnevernet ringte deg har de nok fått en telefon ang din mann.

Har dere delt omsorg ? Hvis du sitter med omsorgen er det ditt ansvar at ungene har det bra hos din mann - bv kan ikke "ta fra " mannen din retten til samvær.

Har du tilgang på fri rettshjelp hadde jeg villet tatt en telefon og spurt om råd.

Skrevet

huff fælt dette! eg hadde aldri kommet på å ta fra han ungene! vet jo at han er glad i de,men når 80% av vennene hans bruker narko

(men ikkje han seie han) blir eg usikker.Ein er og tiltalt for overgrep mot barn! men vet jo at han aldri ville utsatt ungene sine for noe med vilje....men er han i stand til å avgjøre sånt når han kan ha slike venner rundt de og syns det er greit????

å nå griner eg og...:-( huff blir så usikker! Føler meg så rotten mot han og....skal liksom nekte han å ha ungene om han ikkje har tilsyn...huff

Skrevet

du må få han med til samtale med en psykolog eller barnevernspedagog eller samlivsekspert eller noe... dere må jo ha et visst samliv - men du må også føle deg trygg på at barna er trygge

føler virkelig med deg her nå.. huff

Skrevet

heehe ja å få han til psykolog ville vert som å få ein....huff klare kje å tenke her :-( umulig ivertfall

(men desto mer viktig egentli!)

om eg ringe til barnevernet vil de jo bare overreagere på ALT! slik føler eg det ivertfall...

kan jo ikkje være trygg på han når eg er LIVREDD han! trur meg med alt og så sier han unnskyld så er alt bra igjen....(som når vi var gift)

men vet jo at han ikkje ville rørt ungene sine da....

å føler meg teit her!! som en 16 år gammel jentunge med problemer...stakkars dere som får alt her....sorry

Skrevet

Jeg sitter igjen her og føler at du ikke kommer til å gjøre noe med denne situasjonen fordi du er redd han og samtidig ikke vil gjøre ting værre for han..

vanskelig å "se" på for meg...

kan du ikke skrive han et brev om hvordan du har det og hvilke mulige scenarier du ser for deg hvis han fortsetter i samme duren. Fortell at du føler deg litt fanget i situasjonen fordi du vet han er en god far men at omstendighetene nå for deg er uholdbare..

noe må du iallefall gjøre

Skrevet

Veldig greit å ha en plass å lufte ting da. Det høres ut som du kan trenge det. Hvordan forholder den nye mannen din seg til disse problema?

Har du vurdert å flytte?

Jeg hadde villa kontakta familievernkontoret og spurt dei om råd. Dei har ikke lov til å tivngen noen til noe som helst men kan være rådgivende. Du kan komme dit alene med den nye eller xen. så kan de være en tredjepart som kan komme med forslag til løsninger.

Stay strong!

Skrevet

er enig med TauZa.. høres ikke noe greit ut.. ønsker dere lykke til.

Skrevet

Å dere er snilla da som gidder å høre på meg og mitt mas :-) veldig takknemlig!!

Har egentli sagt det til han kva som skjer,men han forstår det ikkje...sier bare at eg må slutte å tulle og oppføre meg som en voksen person...At HAN gjer ingenting gale,det er det eg som gjer!

Eg har flytta! bor 2 1/2 time unna nå,men hjelper ikkje...:-( me var jo i mekling når me skulle ta ut seperasjon,men må kansje i ein ny ja....men han nekter da...

Min nye samboer er FANTASTISK...prøver så godt han kan og er SÅ flink med guttene mine!setter de først uansett! når barnevernet ringte var han i bilen med motoren i gang FØR eg var ferdig i tlf..hehe han er god da :-)

Prøver å *stay strong* men nå blir det for mye for meg!!!!!! men men alt ordner seg for snille jenter heter det...hihihihi kan ivertfall tru eg er det..:-)

Skrevet

Jeg ville ringt barnevernet, jeg, og bedt om råd. Ved å spille på lag med dem, unngår du at DU havner i klemma seinere. Fra deres synspunkt kan det nemlig se litt rart ut at du lar ungene dine være hos eksmannen, når alle vennene hans bruker dop og han har det jeg oppfatter som en ustabil livsstil.

Skrevet

Her hadde ikke jeg vært i tvil i hvertfall!! 80% av vennene bruker narko, da tør jeg vedde på at han heller ikke er rein, og hvis han i tillegg har en venn som er dømt for overgrep.... Nei kjære deg, her hadde jeg satt foten ned!!!! Spar ungene dine for dette! Hvis han ikke vil forandre seg, så la han ha de kun en dag i gangen, og hent de før kvelden. Så kan dere heller utvide det igjen hvis det går bedre. Har han allerede blitt tilsnakka av barnevernet, så har du stor sjangs til å få det til!!

Skrevet

Jeg vet at han ikke bruker...å jeg vet at han elsker de to guttene over alt på denne jord...å jeg vet at han har det utrolig tøft akkurat nå! Må bare si det...kjente igjen situasjonen når jeg leste den og vet tingene som har skjedd...å det har vært mye...! Men ikke ta fra han foreldreretten over de to guttene....det vil knuse han totalt! Å jeg vet også at han har mange "dårlige" kompiser, men jeg vet at en av hans kompiser prøve å hjelpe han "opp på beina" igjen (etter som han har vært langt nede etter skilsmissen) å denne kompisen er min forloved..å han er virkelig en skikkelig kar som verken tar narko eller den slags!

Jeg forstår deg godt at det er slitsomt å ikke vite hva du skal gjøre...sikkert ikke lett å være mor og sitte bekymret...men du må tenke nøye igjennom ting før du gjør noe...å tenke litt over hvorfor ting er blitt som det er! Tror det er det eneste rådet jeg kan gi deg..så håper jeg at alt ordner seg snart for dere begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...