Gå til innhold

Litt lei av pusen vår nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er en snill og god pus med egne meninger, veldig sosial og kosete er hun også, og hun må være verdens mest barnevennlige pus.

Men...

hver dag siste ukene har hun med seg minst en mus om dagen som hun absolutt skal ha med inn. Det er veldig fint at hun er en aktiv muse jeger, men jeg vil ikke ha dem inn. Kan ikke ha dører eller vinduer åpne nesten, for plutselig finner jeg ei mus på gulvet. Kommer hun ikke inn med musa, så sitter hun lenge å venter på at ett vindu eller ei dør skal åpnes...

Er vel ikke mye jeg får gjort, for pus er for sta til å bli lært at musa får ikke komme inn.

Måtte bare klage litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, hun er så stolt og skal vise fram fangsten sin til deg :o)

Men skjønner at det er en smule slitsomt å få dratt inn mus hver dag....

Skrevet

Stolt jeger med gave til mammaen sin...hehe.

Det kan bli litt mye ja! Pusen var får sånne "hente mat"-perioder. Det verste han har dratt inn, var ei svimeslått skjære. Den kvikna til under sofaen og lagde et salig leven...

Skrevet

hehe, sånn er det når man har rovdyr i hus :) skal vise frem til matmor hvor flinke de har vært! Du skal bare skryte av henne og ta vekk musen etterpå.... snart kommer vinteren og det blir ikke mye mus å finne :)

Skrevet

Jada, jeg skjønner hun er stolt, hun er så søt, når hun spankulrer så stolt inn med en mus i munnen.

Men nå ser jeg ikke helt sjarmen i det lenger, om en kan kalle det det, for jeg er lei av å få servert mus i alle størrelser... hehe...

Skrevet

Skjønner! Ikke så begeistret for dem selv jeg... Har en hannkatt selv som liker å leke med dem, kaste dem opp i lufta etc, men har aldri tatt dem med seg inn... Hokatta vi hadde derimot :-S Fugler, mus og til og med en stygg slange av noe slag...

Skrevet

bare en liten advarsel...

hvis du gir henne kjeft når hun kommer hjem med mus, vil hun tro hun har gjort en dårlig jobb og finne mere eller større fangst.. mange som har driti seg ut der :)

Skrevet

Må le litt også jeg da :)

Vi har 3 katter....... men bank i bordet... i år har de ikke kommet inn en enste gang med noe. Du får bare smøre deg med tålmodighet. Etter noen sommersesonger skjønner hun at du ikke vil ha det inn i huset. Det nærmeste pusene våre kommer med "gavene" er inn i hagen. DET holder.

Har vært på musejakt inne flere ganger. Ja levende mus. Tror jeg og musa har vært like redde. Hi, hi.... men jeg har fått tak i dem, fanget dem i en isboks, båret de laaaangt fra huset og sluppet dem ut igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...