Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er i uke 28 og har kjent at bekkenet mitt har "kranglet" litt med meg de siste ukene. For at jeg skal ha en optimal dag, med minimum med smerte så har jeg måtte deligere vekk mye/alt av gjøremål, som husvask og barnestell ( har en liten tass på 2 år). På grunn av dette klarer jeg en vanlig arbeidsdag. Jeg var hos legen i dag og fikk konstatert bekkenløsning og fikk beskjed som å ta en dag av gangen og ta kontakt hvis det blir værre. Kjenner selv at dagene er blitt veldig begrenset. Kan ikke gå mer enn 100 m før det føles ut som den ene foten faller av. Men det går jo fint når jeg tar hensyn til det. Men hvor går grensen? Føler jeg nå gjør alt for å holde meg på jobb og velger vekk både mann og barn. Er det slik jeg skal ha det de siste 3 mnd? Blir vist litt syting her... Men alle dere andre som lider samme skjebne? Hvordan håndterer dere det? Hva skal enn velge? Føler samvitigheten drar i alle retninger.
Athravil Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Personlig synes jeg ikke at jobben skal gå foran familien, ergo synes jeg legen burde sykmelde deg, kanskje 50% om du ønsker å jobbe litt? Min kjære har tatt over alt av støvsuging og golvvask og tunge tak for å hindre at jeg får bekkenløsning og skal kunne leve så normalt som mulig ellers (jeg er hypermobil og muligens disponibel for å få bekkenplager pga det) så langt har jeg ikke merket andre plager en låsninger og spenninger i ryggen som terapeuten mener er bekkenrelatert. At menn må ta i litt mer enn ellers i slike situasjoner er normalt, og noe jeg personlig forventer at de skal være villig til. Ellers kan jeg anbefale å gå til behandling og få et treningsopplegg som kan hjelpe, dette kan også gjøre at du burde jobbe mindre for å ha tid og overskudd til å ta vare på kroppen din.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Ta deg en tur til kiropraktor..... Deim er kjempe flinke til mye....tror noen er spesialisert seg på bekkenplager og.........
Rakri Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg måtte be om 40 % sykemeld allerede fra uke 12. Selv om jeg har store barn fra før, er det ikke riktig om man skal ligge flat ut resten av dagen etter jobb. Fra uke 19 ble det full sykemelding, og jeg må ta det veldig med ro. Ikke sitte for lenge, ikke gå særlig mye, ikke løfte osv osv. Er vel ikke av de aller verste plagede heller (har sett de med krykker el rullestol) men det er vondt, også uten å ha gått noe. Er gravid med tvillinger i uke 22 nå. Før ferien var jeg forøvrig hos fysioterapeut og trenet litt. Hun anbefalte også bassengtrening etter ferien.
Bystedt Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Ta heller vare på familien isteden for å prioritere jobben. Det har du mest ut av i det lange løpet. :-) Husk å ta vare på deg selv, følg DIN "regelbok". Lykke til videre! Linda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå