Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 ..og ca hvor mye drikker babyen i løpet av en dag?
Søskendrøm<3 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 lurer jeg også... har pumpa meg på morgen, da fikk jeg 60 ml på ett bryst. men etter 2 timer hadde jeg 30ml ...
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jegpumpet meg i går for at pappaen til lillegutt også kunne få prøve å gi han mat.. Pumet 100 ml, det var ikke nok, så jeg pumper 50 ml til, og da det var ca 20 ml igjen var han mett.. Dvs. 130 ml. til en gutt på nesten 3 mndr. (kan godt hende min spiser mye?)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Mi spiste ihvertfall 200ml mm da hun var 2 mnd, så er nok svært individuelt. (Hun var 6 uker første gang hun tok 200 ml mme, så hun er en storspiser, tror jeg.)
Søskendrøm<3 Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Da har du mye melk. Er redd jeg har litt for lite. Ikke alltid jenta mi er fornøyd. Da har jeg måtte amme henne hver 2 time. Da kommer det bare 30ml på hvert bryst. Så har gitt henne tillegg ett par ganger. Og når jeg da har pumpet meg, kommer det så lite.
Maisie Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Når på dagen pumper du deg? Man har mest melk på morgenen, og minst på kvelden, så den faktoren kan jo spille inn. Pluss at det tar et par timer før brystet er fylt opp igjen etter at man har pumpet seg/ammet.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 ... og babyen får ut mer enn en pumpe klarer.
Søskendrøm<3 Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Da jeg fikk ut 60ml på det ene brystet hadde jeg ikke ammet siden kvelden før. Da jeg fikk ut 30ml hadde jeg ammet 2 timer før. Men er ikke 30ml ganske lite? Det blir jo bare 60ml tilsammen. Jenta våres blir ikke ordentlig mett da. Og da vil hun ofte ha pupp etter 2 timer igjen.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Her hjalp det å legge inn et par økdager da jeg syns jeg hadde lite melk. Tok på kosedress og inlosjerte oss på sofaen og i senga, spiste havregrøt og drakk vørterøl. Ammet masse og pumpa når jeg hadde lyst. Hjalp etter 1. døgnet. Anbefales! Har ofte litt lite til henne på kvelden enda, men da får hun litt mme i tillegg (som jeg svarte deg på i den andre tråden) Du får sikkert flere råd inne på ammedabatten. Der jeg fikk råd iallefall. De aller aller fleste kan få nok melk hvis de vil (visst nok) Lykke til!
Søskendrøm<3 Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 takk for tipset. hvor ofte ammet du på økedagene
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Eh, jeg ammet ikke på kl.slett om du skjønner, men kanskje annenhver time, noen ganger oftere andre ganger sjeldnere. Ser du ammer ganske ofte fra før, men... Gjør som du føler og orker selv. Tror det er viktig at du ikke stresser og føler det som et ork. Slapp av og bare kos deg med babyen din og ikke tenk på alt annet som skal gjøres. Gjorde iallefall jeg. Huset sto på hodet og sambo lagde middag. Jeg og snuppa lå på sofaen med håret til alle kanter, kosedress og uten BH....hehe.... Er ikke noen "ammehjelper", men dette er iallefall slik jeg gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå