Gå til innhold

Er det greit at han ligger alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på tre måneder synes ofte det er greit å ligge alene på treningsmatten sin, i babygymen etc. Er det ok å bare la ham ligge der og pludre, eller skal man liksom underholde dem hele tiden? Når han er småtrøtt, derimot, må han ha oppmerksomhet! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han ligge!!!!!!

Kjempebra at han klarer å underholde seg selv :o)

Snuppa her kan ligge lenge og snakke med seg selv og tygge på lekene sine. Hun hører meg som regel hele tiden, da jeg har en tendens til å snakke med meg selv (og henne da, hehe) og kanskje synge litt innimellom ;o)

Skrevet

Det er kjempebra for ham å ligge perioder alene og pludre! Da får han studert omgivelsene, og samtidig utviklet motorikk og blir bevisst sin egen kropp. Dette kan du hjelpe til med ved å henge leker over ham som han kan få tak i, eller legge lekespeil og/eller leker litt utenfor rekkevdden hans slik at han iakttar dem og etterhvert prøver å nå dem.

Og så oppmuntrer vi og prater med dem litt innimellom :0)

De trenger litt fred også, ellers blir de overstimulert og ekstra sutrete...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Helt greit at han ligger der aleine...babyer trenger ikke å bli stimulerte av foreldrene hele tida!

Skrevet

Det er ikke nødvendig å underholde dem hele tiden,fint at de lærer at det er greit å være alene også litt.Desuten kan de ble trette å leie å ha folk hengende over seg hele tiden.Derimot at en bruker litt tid på gulvet sammen med dem for å trene opp musklene i ryggen.Legge dem på magen,få dem til å se opp osv,er jo ikke dumt,men dette er jo ikke noe enn trenger å gjøre i mange timer om dagen.

Skrevet

Takk for svar! Han ligger på en matte på soverommet vårt, der er det flere store speil han kan kikke i! Veldig bra med speil når han ligger på magen også.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...