Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 jeg har alltid vært litt motstander av å "binde" fast ungene, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. etter at jenta mi har begynt å snu seg på magen våkner hun 100 ganger på natten. jeg må opp og snu henne for å få henne til å sove videre. slik er det også på dagen. hadde hun klart å sone på magen så hadde ikke det gjort meg noe, men hun setter i et hyl hver gang og nekter å legge seg ner. så, det jeg vil frem til er at jeg vurderer å bruke nattpose på henne. jeg liker det ikke, tanken på å gjøre det, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. når jeg er så trett hele tiden klarer jeg ikke å være den mamman jeg vil være...
Maisie Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Skjønner deg, jeg. Har det også sånn nå. Han har begynt å snu seg på magen i senga når han våkner og har mistet smokken. Da våkner jeg, og må opp for å snu ham (tør ikke la være selv om han sikkert klarer å snu seg igjen). Og nå snur han seg i vogna når han ikke får sove med en gang. Har prøvd å bygge opp på sidene under madrassen, men det hjelper ikke. Vurderer babysafe. Men synes samtidig det er fælt å skulle binde ham fast, ja. I vogna blir vi nå å sette på ham seler.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 godt at et er andre der ute... jeg kunne godt latt henne ligge på magen, men hun vil ikke sove da:( jeg og. hun bruker sikkert bare 1/3 av sprinkelsenga. ligger helt knødd med dyner rundt seg, men det nyter ikke! vi bruker og seler i vogna. hun protesterer ikke på det enda..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Er motstander av den jeg! Lukas klarte snu seg inni posen, den var da stram rundt både hals og arm! Aldri mer skal den brukes!!!! ALDRI FØR VÆRT SÅ REDD! Å ja, posen var forsvarlig festet!!!
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, men jeg selv liker ikke babysafe av 2 ulike grunner: 1. "tvangstrøye", føler at jeg tvinger han til å sove i en fast stilling. 2. Kveldningsfare som jeg har hørt om flere som har opplevd. Så heller stå opp om natten med en baby som har mistet smokken, enn sjansen for kvelning.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Har ikke brukt den, men gutten vår ligger veldig urolig og i alle mulige retninger og stillinger. Men han sover og vi går og retter på han før vi legger oss. Virker ikke som det er noe problem. Helsesøster sa at nå er han så stor at det å ligge på magen ikke er så farlig lenger, når de kan snu seg selv.
Mooncake Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes ikke det er rett å binde fast barnet i en "sovestilling". Vesla liker best å sove på siden, og jeg vil at hun skal få røre på seg. Men, jeg bruker nattposen. Den synes jeg er genial. Hun blir mindre rørlig, og dermed skal det mer til før hun snur seg på magen. Det er fortsatt ikke noe problem å ligge på siden i posen. Nattposen jeg har er av tynt stoff, men alikevel litt foret, det gjør også at det ikke er så farlig om hun sparker av seg dyna eller pleddet. Viduet står oppe på hennes rom om natten. Altså er imot å binde fast, men bruker posen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå