Gå til innhold

jordmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig og begynne å gå til kontroll hos jordmor.

Er i svangerskapsuke 13, føler jeg får veldig dårlig oppfølging.

Er det ikke vanlig å få informasjon om svangerska (BOK). Jeg har ikke fått noen ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk de to bøkene da jeg var 6 uker på vei av legen min, samt et gratis gravidblad av jordmor da jeg var der i uke 15 :) Om du stikker innom en helsestasjon eller legen din så får du dem, kan jo være en liten glipp? Ellers var jeg hos legen i uke.8 for første kontroll, så i uke 12. og jordmor uke 15. og skal nå på ul i morgen i uke 19.

Om du føler du får dårlig oppfølging er det jo ikke verre enn å ta en telefon? Det er vanlig å gå til kontroll 1 gang i måneden frem til siste delen, og du velger selv om du vil gå til lege eller jordmor..du må selv ta kontakt med jordmor for første time :)

Skrevet

Hei!

Skjønner hva du mener. Det skjer ikke så mye i begynnelsen akkurat.

Ser at Kjege her har vært på 3 kontroller før UL, men det er ikke vanlig egentlig.

Hvis du har et normalt svangerskap er det lagt opp til at du skal ha første kontroll mellom uke 8-12 en eller annen gang, og da er det jo vanlig å gå til lege.

Etter det er det UL i uke 18-19, og neste kontroll i uke 24 eller noe.

Jeg var hos lege i uke 9, og fikk ikke så mye info egentlig. Hun manglet en del materiale. Har fått det av venner som har fått barn tidligere. Nå gleder jeg meg til Ultralyden, så jeg kanskje får vite litt mer :-)

Skrevet

Man skal til lege på første kontroll mellom uke 8 og 12, og så er neste kontroll i ca uke 16 hos jordmor. Så er det UL: Etter det vet jeg ikke hvor ofte det er kontroller, men man får jo et slikt kontroll-skjema som viser de ukene man skal, når man er på første kontroll.

Skrevet

Jeg går bare hos jm..

første gang jeg var hos henne var jeg 14 uker deretter 18 uker og nå sist 22 uker..jeg går hos henne 1 gang i mnd og får ny time hver gang når jeg går derifra..

jeg ser ingen grunn til å gå til legen også...men nå er jeg heldig som går privat hos jm, og betaler heller ingen ting for å gå til henne..

men sånn er det ikke alle steder dessverre :(

Skrevet

hmm...jeg var hos legen i uke 13, ordinær UL i uke 18, jordmor i uke 20, lege uke 24..skal til jm igjen i uke 28

Skrevet

Jeg gikk til jordmor i uke 9-10. Ul i uke 17, og jordmor i uke 20.

Synes det er lite, sist gang gikk jeg hver mnd til lege eller jordmor.

Søstra mi går hver mnd til lege, begynner nå å gå til jordmor annen hver gang fra nå.

Skrevet

Ser at det er veldig forkjellig etter hvor mange ganger en går.

Selv har jeg vært ofte hos jordmor. Var første gang hos lege i uke 7, det er tidlig, men dette er prøverør så du vet det allerede da. Ultralyd og jordmor i uke 9, utover dette har jeg vært hver fjortende dag hos jordmor. Jeg fikk til å begynne med en hysterisk jordmor som forventet at jeg skulle være syk når jeg kom inn døra. Fikk ny jordmor i uke 17 og var hos henne da og i uke 19 og skal videre en tur i måneden. Har mannen til den siste jordmoren som gynekolog. Pussig sammentreff.

Skrevet

Første svangerskapskontroll er mellom uke 8 og 12 (hos lege).

Andre svangerskapskontroll er ordinær ultralyd i uke 16-19.

Tredje svangerskapskontroll er rundt uk 24. Du kan velge om du vil gå til lege eller jordmor heretter.

Dette står det i hverfall i svangerskapsboken jeg ikk hos legen...

Skrevet

Var på første kontroll hos legen i uke 12. Skal til jordmor i uke 17. Har ikke fått inkalling til ul ennå, så vet ikke når det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...