Gå til innhold

Hvordan forhold har du til svigerfamilien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et godt forhold til foreldrene til mannen min, men samtidig som jeg føler veldig at det er HANS familie, og ikke min. Hadde et godt forhold til den ene søsteren hans inntil jeg fikk barn, men etter det er det veldig forandret. Den andre søsteren har jeg aldri hatt noe forhold til egentlig. Treffes i familietragedier -thats it..

Helt siden vi fikk ungen vår, har de blandet seg inn og brydd seg med alt og ingenting. Det er tydelig at de begge syns vi er dårlige foreldre, selv om de ikke sier det direkte.

Jeg syns det er veldig leit, da jeg hadde et et fantastisk forhold til min x sin familie.

Min familie ser på min mann som sin egen sønn.. han får bursdagspresanger fra alle mine besteforeldre, foreldre og søsken. (Ingen i hans familie vet engagn når jeg har bursdag)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig trist ut at de ikke husker deg ved bursdag osv. Men her har vel mannen din et lite ansvar å gjøre dem oppmerksom på dette? Jeg har et bra forhold til mine. Samboeren min var en "evig ungkar" da jeg møtte han, så jeg tror familien hans tok i mot meg som en "reddende engel" og endelig en mulighet for å få barnebarn..hehe. Han har to søstre, hun ene med barn, andre uten. Heldigvis blander de seg ikke inn i det daglige.

Hvordan forhold har mannen din til sin egen familie? Irriterer han seg også over at de blander seg??

Skrevet

Akkurat det med bursdagen tar jeg som at de ikke bryr seg om meg. Jeg bryr meg ikke om gaver, bare at de hadde husket dagen min hadde gledet veldig.

Mannen min har et greit, men etter min mening overfladisk forhold til sin familie. De har ikke noe sånn personlig/privat forhold til hverandre...

Han irriterer seg ikke, for han legger ikke merke til det på samme måte som det jeg gjør...

HI

Skrevet

Har heller ikke noe godt forhold til svigerfamilien (spesielt svigermor/-far). Svigermor har jeg sluttet å snakke med faktisk, men det er det ingen som har merket. Sambo får jule- og bursdagsgaver av alle i min familie (tanter, onkler, besteforeldre....) og jeg får bare av hans foreldre og brødre... har jo hendt at jeg faktisk ikke har fått av foreldre hans også, men det begynner å bli en stund siden.

Min sambo er deres sønn og i dems familie, jeg er bare jeg. Vårt barn har pent lite kontakt med dem, og det er det i hovedsak dem som er skyld i, men jeg er ikke lei meg for det, da hun har det bedre uten for mye kontakt med dem. Kall meg gjerne hurpe som holder henne "vekk" fra dem, men tro meg, h*n har det bedre slik. H*n har det bedre med mine foreldre som besteforeldre. Barna til broren til sambo, er liksom svigers' SINE barnebarn.

Min sambo har også hva jeg vil kalle et overfladisk forhold til sine foreldre.

Skrevet

Her et kjempegodt forhold til mine "svigerforeldre" (er samboere nå, men gifter oss sikker i løpet av høsten : ). Og er kjempeglad for det siden han er borte halvparten av tiden og vi bor i hans trakter (5 timer med bil til folket mitt..). Søsknene er også alle tiders, og vi har en del kontakt med i alle fall to av dem (de to yngste, min samboer er attpåklatt, 10 år mellom han og neste).

Vet jeg er veldig heldig, og setter pris på det! For min del, men ikke minst for vetla sin del!

Skrevet

Den andre siden til Lukas bor i Thailand,så det blir ikke så mye "forhold"

Skrevet

Her har sambo også et overfladisk forhold til sine foreldre og familie forøvring etter min mening da. Jeg har prøvd og prøvd å få et normalt forhold til de jeg også, men nå er jeg sluttet å anstrenge meg. Det har resultert i at jeg ikke har sett de på 3 mnd. De har heller aldri passet barnebarnet sitt på 1,5 år, selv ikke nå når vi er uten barnehageplass og trenger desperat hjelp i en periode. Vi møtes kun i bursdager o.l. Jeg er vant med mye mer personlige mennesker, så jeg kan nok aldri få et godt forhold til svigermor ihvertfall. Svigerfar er mye syk og avhengig av den gamle "ugla", så han setter seg aldri opp mot henne. Men han er en god mann:-)

Jeg hadde bursdag denne uken men hørte ingenting fra dem. Derimot har jeg 2 ekser som jeg var sammen med i 4 år hver, og de sendte melding på bursdagen! Selv om det er 12 år og 7 år siden det var slutt med de, og de bor på en helt annen kant av landet, fikk jeg gave fra begge ex svigerforeldrene da minstemann ble født:-) Får også bursdagsmeldinger fra dem.

Folk er forskjellige, men jeg kjenner jeg er litt lei meg innimellom for at jeg har vært så uheldig med svigerforeldrene nå, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...