Gå til innhold

Er det ikke båndtvang i dette landet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et område med flere fire- og åttemannsboliger. Er selveier leiligheter, men vi er jo et sameie da.

Det som irriterer meg grenseløst er at det etterhvert er blitt den rene zoologiske hagen her! Greit nok med katter og små hunder (ikke gneldrebikkjer), men den siste tiden har det kommet flere store bikkjer hit.

Naboen rett over har et svært digert beist av en vaktbikkje som løper rundt her uten bånd. Tør jo ikke ha døra oppe eller vogna stående ute i frykt for at dette beistet skal komme byksende.

I bygget ved siden av (og dette er små to-roms), så er det ei bittelita tafatt dame som har en schäfer som sikkert veier mer enn henne. Går også stadig uten bånd (eller i et laaaangt tau som rekker over hele gården her), bjeffer og uler, og ser ikke ut som den trives. Blir jo aldri gått tur med eller noe...

Naboen hennes har en golden retriever som også står i bånd og bjeffer og som er i ca samme stand som den over.

I samme bygg er det ei gammel dame med ei lita fillebikkje som går helt av skaftet når det er andre bikkjer i nærheter. Gnåler noe helt sinnsykt, og hun lar den gjøre fra seg på plenen uten å plukke opp.

I går kveld var det et svare leven her med bjeffing langt ut på kvelden.

Har så lyst til å skrive et brev til styret hvor de setter opp regler for sameie med tanke p ådyrehold, og at de som ikke klarer overholde disse, blir kastet ut!!!!

Hva er vitsen med å ha stor hund når du bor i liten leilighet og i tillegg ikke har tenkt å gi den den oppmerksomhet, pleie og omsorg den trenger?????

Skaff deg heller en hamster!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der hadde definitivt ike jeg klart¨å bo!! Hadde klaget til styret asap!

Skrevet

Nå har vi vært på jakt etter hus i nærmere et år da, og begynner få veldig lyst til å flytte ja! Men er så utrolig lite på markedet her og mange om beinet, så blir noen håpløse budrunder på alt :(

Men vi har ikke gitt opp, snart så vi kjøper campingvogn og setter den på et jorde langt fra sånne molboer av noen naboer :-/

Skrevet

Ha ha, veldig smart å være anonym her når nøyaktig samme innlegg er postet på skravle også.

Ekstremt anonym da.

Skrevet

Eller hva sier du mie' ????

Skrevet

he he ja, kjempelurt! La det inn her først, men så tenkte jeg at jeg likeså godt kunne legge det inn på skravle.....

that's why, smartheads ;)

Skrevet

jeg er helt sikker på at det beistet ikke gidder å komme inn til deg og at døra di nok helt sikkert kan stå oppe.

hunder bjeffer, min står i bånd og bjeffer. den blir ikke vanskjøttet for det. og om den lille fillebikkja er sinna på andre hunder so what.............

tror du er en grinete dårlig nabo som kun bry deg om hva andre gjør jeg...... har du virkelig kontroll over de 24 timer i døgnet. og helt ærlig. har aldri sett en schæfer som ser veldig glad ut jeg...........

finn deg en annen hobby du!

Skrevet

Jeeeeez...

hæ? smiler ikke schæfere? hmm... trodde det jeg...

Nei, har selvfølgelig ikke konroll over naboen 24t i døgnet og jeg driter da regelrett i hva de driver med.

Men et dyr trenger jo stimuli, dressur, lufteturer osv? Og schæfer er vel ikke akkurat noen sofahund?

Det jeg irriterer meg over er at man skal ha hund når man tydeligvis ikke er interessert i å ta vare på den. Enig?

Jeg hadde vært pinlig berært overfor naboene mine hvis jeg hadde hatt en hund som stod ute og bjeffet støtt i et borettslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...