Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare som et lite innspill til denne teppe over åpningen debatten. Når solen steker om sommeren så synes jeg det blir for varmt med noe som helst over vognen jeg, lar den være helt åpen, har ikke det trekket som går over bagen på heller slik at det skal bli mest mulig luft ned til babyen og så kjølig som mulig. Så skinner solen i den retningen at den kommer ned i vognen så tar jeg rett og slett og snur vognen slik at det kommer skygge ned i vognen til babyen og drar veognen etter meg i stede for å begyne å henge noe foran åpningen. Det er jo ikke så veldig behagelig i lengden å dra vognen bak seg, men er så redd det vil bli for varmt og for tung luft om jeg begynner å dekke babyen og vognen til med alt mulig for å skjerme for solen + at det kommer jo sol ned på babyen sin hud selv gjennom hullene på et helseteppe. Er jeg den eneste som gjør dette? Altså snur vognen om solen skinner ned i den i stede for å forsøke og skjerme babyen med å henge ting foran åpningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke den eneste :-) Har aldri brukt teppe på vogna jeg, bare snudd vognen. Brukt helseteppe en gang over bilsetet.

Skrevet

Jeg har kjøpt en solskjerm som jeg henger på skyggen, det hjelper en del. Er det ikke tilstrekkelig vender jeg håndtaket og kjører med jenta forover. Å kjører jeg 3-hjulingen som ikke er vendbar så dra jeg vogna etter meg, men det er sjelden nødvendig pga solskjermen.

Skrevet

Jeg snur også vognen. har aldri hatt teppe foran åpningen og det vil jeg nok ikke ha heller. når jeg reiste hjem fra barsel og hadde den hjemreise-samtalen sa jordmor der at man ikke skulle ha noe foran så det skal jeg prøve å unngå. At det ikke er behagelig og dra den etter seg er nå en ting men spiller da ingen rolle for det er som regel aldri snakk om lenge av gangen uansett:)

Skrevet

Jeg har heller aldri brukt teppe over vogna,da jeg er sterkt i mot dette og mener at de som bruker det,ikke kan tenke så veldig langt. Gjorde det ikke på vinteren heller og kommer heller ikke til å gjøre det til vinteren igjen heller.Luft må jo den lille få.

Skrevet

Jeg bruker enten parasoll på vognen eller solskjerm over øynene til Nikolai. Noen ganger funker det med sobriller også men som regel så tar han de av.

Skrevet

Jeg har slik som vi kan snu styret på så jeg bare gjør det jeg, slipper å dra den etter meg da, veldig praktisk=)

Men om sola kommer fra en kant og kald vind fra den andre, ja da tar jeg et strikkateppe foran åpningen, vel og merke ikke tett rundt åpningen, og så er det strikka så det kommer godt med luft inn alikevel=)

Skrevet

Jeg bruker heller en solparasoll og snur vogna enn å henge et teppe foran. Bruker ikke vogntrekket når det er varmt, ettersom det vi har til vogna er foret. Hvis vi har brukt paraplytrille (på største det da) har det hendt jeg har hatt et teppe (helseteppe) havnt ned foran, men der er åpningen uansett så stor også.

Og på vinteren hvis det er veldig kalt eller mye vind/snø/-fokk, da har jeg også dekt til slik at ikke babyen skal bli våt eller veldig kald. Men bare med helseteppe og halvt ned over åpningen.

Skrevet

Kan bli litt lenge, går jeg på tur er det fort snakk om en 20 min og da begynner det å bli skikkelig tungt! ;-)

Skrevet

Ja, jeg snur vogna hvis jeg bare skal gå et lite stykke mot sola. Ellers har jeg en vognparasoll som jeg bruker. Brukte helseteppe/gasklut før jeg fikk den.

Hallo, selvfølgelig bruker de fleste teppe foran åpningen med måte. At noen stenger hele åpningen med et tykt teppe er nå en (u)ting, men tror de fleste kun bruker teppe når de må og så lite av gangen. Tror nå de fleste her inne har fått med seg at det ikke er den beste løsningen, men når alternativet er å la ungen få sola i ansiktet, så er helseteppe foran åpningen i et par minutter bedre.

Jeg ser dessuten mange som snur vogna istedet.

Skrevet

snur også bare vognen og drar den etter meg istedet. Er heller ikke for teppe forran åpningen:)

Skrevet

Har besteandig snudd den jeg, barna har sovet like godt uten teppe som jeg aldri har skjønt vitsen med.

Skrevet

Drar vogna etter meg jeg også om det er sterk sol rett inn.

Skrevet

Er sola sterk så legger jeg babyen oppå vogna slik at han får en fin rosa farge på seg...he he...NEI...nå er jeg lei denne helseteppe-debatten....

Skrevet

Nei, du er ikke den eneste.

Jeg brukte bare helseteppe på vognen da snuppa var under 1mnd og det blåste (født i desember).

Jeg har parasoll og vogn jeg kan snu håntaket på (snur altså vogna uten å måtte trekke den bak meg). Bruker begge deler flittig på solfylte dager. Passer på at barnet får mest mulig frisk luft.

Skrevet

Nei, du er ikke den eneste!!

Og for de som ikke gidder og dra vognen etter seg så lenge.. (JA, jeg skjønner det blir tungt i lengden...) Så finnes det vendbare understell for de fleste vogner...ikke til trehjulingene selvfølgelig, men mange hadde nok hatt stor nytte av det. Har ikke vært uten en enste dag uten at jeg ikke har måtte vende vognen..

Skrevet

har aldri brukt teppe på vogna eg heller... har snudd den sånn som deg:)

Skrevet

Jeg har vendbar sportsdel på trehjulingen min, og syns heller ikke det er noe pes å gå en times tur med vogna etter meg, bare å stille inn forhjulet så det roterer, stille ned håndtaket et hakk, så går det kjempelett! Jeg bruker å henge et helseteppe halvt foran åpninga, litt på skrå liksom, når sola kommer fra siden og det ikke er nok å bare snu vogna. Men så har jeg sportsdel, med flere lufteåpninger jeg kan regulere med både foran å bak og glidelåser i kalesjen som kan åpnes for bedre lufting. Viktig med luft, særlig nå på sommeren!! Stikk hodet inn i vogna selv folkens å kjenn etter! man kan få seg en liten aha-opplevelse rett som det er...

Skrevet

Nei jeg snur også vogna,eller bruker solparasoll. Men nå er ikke vi bortskjemte med sol i sommer her jeg bor,så denne problemstillinga har jeg nesten ikke hatt,hehe.

Er jo faktisk litt kaldt i skyggen de dagene vi har hatt sol så ikke farlig med noe heteslag i vogna her i gården,ikke det minste svett heller:-)

Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, Alva :)

Skrevet

Jeg gjør og det samme som Alva. Liker ikke tanken på å stenge vogna...

Skrevet

Har alltid snudd vogna.. Liker ikke å stenge for åpningen..

Skrevet

Jeg har vendbart understell, men bruker ikke det for korte turer. Jeg bruker da heller ikke helseteppet for å dekke for sola, men for at hun skal sovne i vogna og faktisk bli sovende. Jeg forstår ikke helt hvorfor folk bryr seg så J#&%¤&% mye om hva alle andre gjør. Ha litt tiltro til at andre kan ta det valget som er riktig for dem.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, det får være opp til dem..

Jeg sier bare hva jeg gjør =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...