Gå til innhold

bi-lyd på hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjon til 6 mnd kontroll, og minsta hadde bilyd på hjertet så legen mistenkte hull i hjertet. Etter at jeg fikk han til å lytte på den eldste så viste det seg at hun også har den samme lyden, hun er 3 år. Begge er friske og raske ellers, så jeg tviler påat det er noe galt, men er det noen som har erfaring med det? Bilyd eller hull i hjertet altså. På den eldste ble det jo ikke fanget opp før nå ,så hadde ikke legen hørt det på den minste så hadde vi vært lykkelig uvitende. Nå må vi vente noen mnd på ultralyd for å se om noe er galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så veldig mye erfaring med det,men vet at niesen til min kjære hadde det og hun er nå 6 år og det ser ut til han hun er helt frisk.Går på noen sjeldne etterkontroller,men det er jo bare for sikkehetens skyld.

Skrevet

Jeg hadde det når jeg var liten.. Hullet grodde igjen av segselv.. Mener å huske det ikke ble fulgt opp heller..

Har den dag i dag bilyd på hjertet.. Noe som bare er et ekstra påheng på ene hjerteklaffen.. Men ikke noe farlig, og jeg har ikke noe problemer pga det..

Skrevet

Bi-lyd er noe de ofte vokser av seg!

Mannen min hadde det, men har vokst det av seg nå! Hadde han hatt det da han var 18 og skulle i militæret, så hadde de ikke tatt han inn! Har noe med at de ikke skal ovverbelaste hjertet (han hadde ikke hørt noe om dette før, og har alltid vært veldig aktiv.. men i millitæret så tar de jo ingen sjangser..)

Skrevet

Det kan være hull i hjertet, og det kan være ingenting.

Men synes det er rart det ikke ble oppdaget før nå.

Her ble det oppdaget på legekontrollen på sykehuset 2-3 dager etter fødselen.

Skrevet

Jeg hadde hull i hjertet da jeg var liten. Begge mine hadde bilyd på sykehuset, men dte forsvant etter 3 dager ca. Vet ikke så mye om hullet i hjertet mitt men det grodde av seg selv, vet jeg var inne på kontoll og fikk noen røyr koblet på . Vet ikke så mye mer, men det var ikke så veldi alvorlig.

Skrevet

man kan fint ha bi-lyd på hjerte uten å ha hull i hjertet:)

Snuppa sin bi-lyd ble oppdaget på 6-ukers kontrollen. Vi ahr senere vært til utredning på sykehuset, men hun er frisk som en fisk og har IKKE hull i hjertet. men bi-lyden er der ennå.

Noen har rett og slett en bi-lyd på hjertet uten at det er noe galt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...