Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Nå ser det jammen ut til at alenemortilværelsen nærmer seg styggelig. Lurer på et par ting. Barnefaren vil nekte meg å ta med barna på 3,5 og 2 år med til hjemplassen min,nesten 40 mil unna. Kan han nekte med det? Han truer med rettsak og greier viss jeg reiser, forstår jo at han er redd for å miste ungene, men jeg ser ikke for meg et liv så langt hjemmefra. Jeg har jo ikke noe nettverk her heller. Så sitter jeg her og tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, livredd for å miste ungene mine. Hvor mye samvær kan han eventuelt få viss jeg reiser med di, uten at ungene skal lide for mye med mye reising? Er det noen i samme situasjon, med far/mor på andre kanten av landet som kansje vet litt?
St.Sunniva Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Så lenge du ikke flytter utenlands kan han ikke si noe. Man kan jo ikke tvinge noen til å bo på samme plassen resten av livet. Ring familievernkontoret der du bor, og sett om time for samtale. Det er jo dere sammen som skal avtale hvor mye samvær osv, men om barnet har barnehage der du bor, og ikke der far bor, så sier det seg jo selv at det bare vil bli i forbindelse med helger og ferier. 50/50 anbefales IKKE når de er så små.... http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733
chula Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Du kan sende meg en PM, har erfaring på det samme : )
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Ikke så inne på dette med PM, hvordan gjør jeg det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå