Gå til innhold

Hjelp! (Litt ekkelt.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 uker på vei, og de siste dagene har trusa vært ganske våt når jeg har gått på do. Det er helt blankt og tyntflytende. Merker det ikke så mye ellers, men dette er veldig unormalt til å være meg. Jeg synes det lukter veldig rart, men klarer ikke helt beskrive lukta. Var for noen uker siden hos legen på grunn av rar lukt, og prøvde da vivag som hjalp en liten stund. Har i tillegg hatt litt kløe/sårhet nedentil, men det har ikke vært noe særlig plagsomt og har bare kommet nå og da. Jeg begynner å bli litt redd for at det kan være fostervann som kommer ut. Er det bare jeg som er overhysterisk? Er det mulig å lekke fostervann så tidlig og er det veldig farlig? Tenkte å bestille en time hos gynekologen min for å få tatt noen tester bare for sikkerthetsskyld. Kan han også teste for fostervann? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan komme mer utflod enn vanlig under et svangerskap og man er også mer utsatt for soppinfeksjon, prøv canesten, og se om det bedrer seg. Selv har jeg måtte bruke truseinnlegg pga økt utflod. og ved at du beskriver at det er lukt kan det være sopp. Tror ikke det er fostervann slik du beskriver det....

Skrevet

"Du vil oppleve underlivssoppen som en hvit, luktfri utflod, samtidig som du får kløe og irritasjon i og omkring skjedeåpningen." Fant dette på canesten sin side, passer jo ikke helt med det jeg har, men skader jo ikke å prøve da..

Skrevet

Som hun over sier, kan det godt være utflod. Jeg er også plaget av økt utflod, var jeg i forrige svsk. også.

Plagsomt, og må bruke truseinnlegg, men vanlig i graviditet.

Usikker når det gjelder fostervann jeg...

Vet at soppinf. klør noe helt jæ..... Så det kan jo være en ide å prøve an Canestenkur:)

Skrevet

Hmm, ja, er sikkert ikke noe farlig. Blir bare litt på tuppa. Hehe. Men jeg har hatt soppinf. flere ganger før, og da har det liksom ikke vært noen tvil. :P

Skrevet

Helt normal utflod kan lukte rart også og kan være alt i fra tynn til tjukk, blank til hvit, litt brun, like forskjellig som oss. Men skjønner at kløen kan være plagsom. Som du sier har du hatt soppinfeksjon før og veit hvordan det er, siden kløen kommer av og til, kan det jo også bare være at det har vært klamt og tett med klær der nede til tider.

Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg eller noe, for det er ikke sikkert at det er noe galt, og det er helt normalt med økt utflod i et svangerskap. Men.. Jeg hadde en senabort i uke 16, og jeg trodde det var utflod som kom, men det var da fostervannet. Det rant egentlig ganske mye hele tiden, og jeg måtte fly på do hele tiden for å bytte bind. Jeg visste jo ikke at dette var noe galt for jeg hadde jo ikke vært gravid før. Det var helt flytende og jeg kan ikke huske at det luktet noenting. Det var som blank urin uten lukt da. Ingen konsistens.

Alt endte med at jeg våknet opp midt på natten og hadde begynt å abortere.

Om du synes det er uvanlig mye, så ta kontakt med legen eller legevakten. Jeg tror nok en gynekolog vil kunne se om det er noe galt ved en GU. Jeg sier ikke at det er noe galt, men jeg snakker kun av min egen erfaring. Jeg krysser fingrene for at alt er bra med deg og bebisen.. :)

Skrevet

Off, ble ganske redd nå.. Tror jeg ringer legen imorgen tidlig og får akuttime. Bedre enn å bekymre seg hvertfall. Fastlegen min er på ferie, det samme med gynekologen, men får håpe jeg kan få en annen. Får det liksom ikke til å stemme med noe, og soppinfeksjon klør mye mer. Men kan jo være det bare er helt normal utflod og. Får bare sjekke for sikkerhetsskyld. :)

Skrevet

Til dere som har sopp! så er det ikke bra å bruke truse innlegg(soppen liker dette)... så dropp det, og gå heller oftere på do(tørk det bort osv).

Har du helsestasjon i nærheten? de kan også brukes...

Skrevet

Det er også noe som heter bakteriel vaginose...det er ingen kjønnsykdom og ikke sexuelt overførbart, men trenger behandlig for å bli kvitt det. Det kan ligne litt på sopp og ekstra utflod...har gjerne en litt kraftig lukt. Da må du bruke en gel i sjeden hver dag i 5 dager og være uten sex i ca 10 dager tror jeg det var.

Skrevet

Ja, har helsestasjon, men tror jordmoren der har ferie og hun hadde ikke ledige timer før i september. :(

Skrevet

Det er ikke meningen å skremme deg Vesla.. :) Det er helt sikkert ingenting galt. Hos meg så begynte det å renne tidlig på kvelden og det rant ganske kraftig helt til jeg våknet på natten og hadde begynt å abortere, så det var jo ikke mange timene det var snakk om. Visst du har hatt litt smådrypp i flere dager, kan det jo være den soppinfeksjonen eller noe slikt..

Dra evt på legevakten om du er bekymret.. Uansett så er det ikke bra å gå med en infeksjon i underlivet, så jeg ville kanskje dratt på legevaktenm uansett ikveld. Da blir du ihvertfall sjekket og da kan de finne riktig medisin til deg og få sjekket at alt er bra.. :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...