Gå til innhold

Febertermometer.Øre/panne? erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen NEKTER å stappe termometeret inn i baken, det er et leven hver gang. Hun har hatt en del forkjølelse og feber, så det er greit å sjekke liksom. Derfor tenkte jeg å kjøpe et sånnt øretermometer eller pannetermometer. Men de er jo ikke like sikre. Tenkte at om jeg bruker det sånn til vanlig, å så får jeg bruke det i baken om hun virkelig har høy feber.

Er det noen som har et å anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har øretermometer, men det er ganske upålitelig.. pleier å ta termometeret under armen på de isteden og legge til 0,5 for å få en anelse om de har høy eller lav feber... vi har brauns øretermometer og er sånn passe fornøyd.. det gir jo en god pekepinn da.

Skrevet

Det er det jeg har hørt, at de er ganske upalitelige...

Men under armen, virker det da? Er det mer pålitelig? Ser ikke for meg at hun vil det heller ser du..

Skrevet

Jeg bruker panne termometer og er veldig fornøyd. Om den viser korrekt tempratur i forhold til å måle i rompa aner jeg ikke. Men jeg bruker det på den måten at jeg har sjekket ut barna sin normal tempratur med panne-termometeret. Da viser den ca 36 grader. Vet da at når det viser 38-39 grader så har de ganske høy feber.

Poenget med å få målt tempen er jo for å holde et øye om den er konstant høy el om den går ned.

Da gangene vi har kontaktet lege har jeg forklart at jeg bruker dette termometeret og hva som er normal temp.

Pannetermometeret er veldig enkelt og greitt i bruk. Smertefritt!

Skrevet

Har du et merke til meg?? Det er på denne måten jeg også vil bruke det, og da er det vel ikke så viktig om det ikke viser 100 % riktig.

Skrevet

flere i kveld som vil dele erfaringer?? ang merker og fornøyd/misfornøyd?

Skrevet

Å måle tempen i rompa er det mest nøyaktige og det beste. Kor gammal er jenta?

Jentene her heller synast ikkje det er særlig stas, men må berre, og det er ikkje så lenge. Men skal du ikkje ta i baken, er under armen og under tunga det beste. Hugs då å plusse på ein halv grad ;-)

Skrevet

Vet det, men når det er ofte vi må måle og hun nekter og hyler og skriker og vi må være 2 voksne for å få det til, da er det galt synst jeg, og derfor vi vil ha et annet.

Skrevet

Trodde ikke det fantes så mange forskjellige merker når det gjelder panne-termometer. Jeg har kun sett det vi har, men husker ikke navnet på det.

Kjøpt på Obs og det er hvitt, med lilla sensor tror jeg det er.

Som sagt er jeg veldig fornøyd.

Skrevet

Noen merker som er gode da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...