Gå til innhold

6 ukers kontrollen etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de egentlig der? Er det kun en gynekologisk undersøkelse? Har hørt at det er frivillig å dra dit. Skal dit i neste uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gynekologisk undersøkelse, for å se om alt er bra etter fødsel. legen hører litt om hvordan du har det og så snakker dere om prevansjon..

Skrevet

Jeg ble litt overrasket da jeg var hos 6-ukers kontrollen. Hadde forventet meg gyn.undersøkelse, men legen min ville ikke (dvs, han sa: dersom du insisterer på en slik undersøkelse, kan jeg gjøre det...). Ble ganske paff og siden eg følte meg ok der nede, insisterte jeg ikke på en slik undersøkelse. Ellers snakket vi om prevansjon (dvs følte at jeg var i et klasserom for 6. klassinger, alt dette kan jeg jo fra før av....). Ellers ingenting annet. Må nevne at jeg har tenkt å skifte fastlege, ikke helt fornøyd nei.

Skrevet

Min lege snakket litt med meg om kroppen og at det er vanlig at den er anerledes etter fødsel og atd et kan ta tid før den er tilbake til normalen. Hun sa flere ganger at man ikke skulle stresse med det og ta det med ro.

Vi snakket om prevensjon, men ikke slik at hun fortalte meg hva som fantes, men at hun spurte meg hva jeg tenkte var lurt. Jeg hadde lest litt om det og sa jo hva jeg trodde og så ble vi enige.

Hun målte vel jernlagrene mine tror jeg. Og så fikk jeg låne vekten på kontoret om jeg ville (har ingen vekt hjemme).

Gynekologisk undersøkelse tok hun samtidig som hun satt inn hormonspiral 10 uker etter fødsel. Celeprøve tok hun også da.

Min lege gjorde det veldig opp til meg. om det var noe jeg ønsket å ta opp, så snakket vi om det. veldig greit egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...