Gå til innhold

Barnehage fra jan?


k70

Anbefalte innlegg

Venter barn febr-2008 og lurer på dette med barnehagesøknad.

I vår kommune er søknadsfrist til hovedopptaket i januar, og en kan jo ikke søke før en har fått barnet. Bla. fordi en trenger personnr.

Hvordan har dere gjort det?

Går det i det hele tatt an å få barnehageplass fra januar de fleste steder? Hvordan er dette med full barnehagedekning her, gjelder det bare de som kan søke ved hovedopptaket?

Og hjepler det om en har søsken i barnehagen?

Håper noen kan svare.

Vet jeg kan ringe kommunen, men synes det er vel tidlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke søke barnehageplass før barnet er født, og blir dermed ikke med på hovedopptaket. Men når babyen din er kommet til verden og du har fått personnummer kan du sende en søknad til kommunen. Da blir du med på det løpende opptaket, dvs de som får plass etterhvert som noe blir ledig. Hvis noen takker nei til plass, flytter, blir 3 år ol blir det ledig plass og nye barn tas inn fortløpende.

 

De fleste kommuner praktiserer søskenprioritering, men dette gjelder ikke alle private barnehager.

 

Full barnehagedekning betyr at alle som ønsker det får plass i barnehage. Også de som søker utenom hovedopptaket. Er vel ikke så mange kommuner som har klart dette enda..

 

Håper du fikk litt svar nå. Jeg jobber i barnehage selv, men har helt glemt å sende søknad for snuppa -har liksom tenkt at det er så lenge til. Men nå må jeg visst få raua i gir snart...

 

Lykke til med svangerskap og fødsel først og fremst, kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...