Langhus26 Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Er 22 uker på vei,så lurer jeg på hvordan er det med soling? Fikk høre at jeg ikke måtte ta solarium,og hvis jeg skulle sole meg i naturlig sol så måtte jeg dekke til magen!! Stemmer dette med noe dere har hørt?
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Sol deg du, men bruk sunn fornuft. Ikke overopphet deg selv, det kan bli varmt for lille mini i magen...men det går fint å sole seg uten å dekke til magen. Men som alle andre ikke gravide også gjør, bruk solkrem.
Serial mom Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Noen gravide kan få en del flekker som ikke er så pene,siden pigmenteringa er litt annerledes når man er gravid,oppdager du det,så er det nok greiest å holde seg unna sola,men sånn ellers så er ikke sol farlig,heller ikke solarium.(mye sol er jo ikke bra for huden uansett da,men alt med måte) Bare bruk solkrem og ta pauser så du ikke blir for varm,så går det så fint atte. Viktig å drikke mye,for å unngå overoppheting,det kan være farlig for fosteret.
Langhus26 Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2007 Syntes bare det hørtes så rart ut.. Hvis man ligger i et solarium i 20 min,så tåler ikke mini me det! Men nå er det mye jeg ikke skjønner med dette her da.. Men skal selfølgelig ikke ta helt av! Takk takk..
Serial mom Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Er bare huden din det går utover,så solarium er ikke mer skadelig nå enn uten baby i magen. En myte...
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 det går nok bra, så lenge du bare holder deg til noen min og ikke blir overopphetet.. Jeg skulle selv å vært i sola, jeg blir flau av å trenke på at jeg skal legge de bleike legga på føde senga snart... hihi jordmor kommer til å blir blenda!
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 trur ikke du er aleine om det denne sommeren, er vel ikke akkurat flust av brune legger denne sommeren. HVOR BLIR DET AV SOLA!!!
*RutIetutt* Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Det går heeeelt fint å sole seg både i vanlig sol og i solarium når en er gravid - er ikke andre farlige stråler i solarium enn det som det er i solen ute - bare lettere å unngå å bli solbrent....pass på å ikke bli overopphetet - men det skal jo litt til i et solarium....en ligger jo vanligvis ikke så lenge;o) Var en uke i syden i mai og solte meg masse - fikk fin farge og dekket ikke til magen på noen måte - passet bare på å kjøle meg ned litt mer enn vanlig + å drikke mye. Har tatt litt solarium også - uten at jeg har dårlig samvittighet for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå