Gå til innhold

Stratos er du hundekjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For valpen her (6mnd) driver og spiser opp sko og møbler. Hva skal vi gjøre med han? Han har selskap av 'storebroren' sin på nesten 8 og det er som regel folk her også, men snur vi ryggen til han forsvinner skoene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp boken "På plass" av Jørn Mazarino. Har trent hos han i mange år, veldig dyktig;)

Skrevet

Rase har dere?

Skrevet

valpen er ei blandind av groendael og noen terrier raser. Husker de ikke i farta.

Skrevet

Terriere er jakthunder..., bare for å tippe, vil jeg kanskje tro at behovet for å ha noe i munnen stammer fra den rasen.. :) Skikkelig blanding :D Kan få litt å jobbe med den der :)

Forsøk å gi den alternativer. Ta et håndkle feks å teip den sammen til en skikkelig bite pølse og oppmuntr den til at håndkle er hans, skoene er deres. Jeg tror ikke du kan fjerne denne adferden helt hos han, iom den virker såpass sterk, men du kan forsøke å føre den over på lovlige gjenstander.

Når du har den blandingen tror jeg du gjør lurt i å føre mer aktivitet over på hodetrening. Slit den ut mentalt og nedprioriter heller lengden på turene. Det beste er jo sef begge deler, men ved tidsmangel, la han først og fremst bruke hue (kan også gjøres på tur).

Man kan for å stoppe uønsket adferd feks bruke vann. Sprut vann på nesa hans og belønn med feks håndkle... Vet også man kan få kjøpt noe greier til å smøre på feks sofaen så får kanskje den stå i fred.... Gjem alle sko etc, prøv å gjør fristelsene på de ulovlige tingene mindre og legg de lovlige tilgjengelig.

MEN; det aller beste du kan gjøre er å invistere i et BRA! hundekurs på han fra høsten av! Bruk heller tid og penger på å få opplæring i praksis vil jeg si. Bøker er vel og bra, men alene er det lett å missforstå innholde, gjøre metoder galt osv osv. Gå et kurs og få tips der om evt ekstra "sengelektyre". :)

LYKKE TIL!!! Med pøber'n :DDD

Skrevet

takk for tips, og sko gjemmes unna, men han har nå lært seg å åpne skyvedørsgarderoben ;) Har satt en skinnhanske inn der for å stoppe han, men han er en liten luring den gutten :D

Og det er ingen seriøse, gode hundekurs her. Hadde den andre hunden på et kurs men det var helt bortkastet, og etter flerfoldige halerotbetennelser slutta vi bare å gå. Og det er ennå de samme som gjennomfører disse kursene. Men skal kikke litt på sengelektyre og teste ut litt.

Skrevet

:D Tydelig at han trenger noe å bruke huet på! Når han har lært seg å åpne skyvedøra og gjør hva som helst for å få tak i skoa.... :D

Du kan jo begynne med enkel agillity og søks trening, så får han noen arbeidsoppgaver, belønningen kan jo være ei sko :)

Enkle treningstips:

- kaste godbiter utover et stort område ute. Husk at du trenger god tid! Han har mye å jobbe med her...., så tiden går :)

- Kjøp en sånn treningsball, sånn tråkkebrett eller bruk fantasien. Gjem en godbit slik at han må bruke en spesiell metode for å få tak i godbiten

- Gjem en sko, han finner den nok....

feks.....

Bare så du vet det; du kan få en sinsykt fin hund ut av han. Han høres ut til å være lærervillig til tusen! Sikkert krevende (men det visste du vel med den blandingen), men fy så mye enklere enn en doven peis som ikke gidder sette seg for ei pølsebit en gang :)

Vet ikke hvor mye du ønsker å jobbe med han, men hvis du gidder kan du nok lære han til å lukke opp kjøleskapet og hente en brus/øl til deg. Hente tøflene dine, lukke opp når det ringer på, hente en ringende tlf til deg osv osv osv. Bare fantasien setter grenser! Vips så har du hushjelp!

Se feks på canis.no for tips.

Hvor bor du a? Kanskje jeg kjenner noen eller noe i nærheten som kan hjelpe....

Skrevet

Bor i Tromsø. Og han er en utrolig flott liten fyr som er veldig glad i både mennesker og dyr og gjør omtrent alt for å glede oss, så å trene han blir nok lett (ifht dovne latsekker).

Skrevet

Åhhh sorry, det ble litt langt nord ja..... Men det er da utrolig at det ikke finnes bedre tilbud der!

Skrevet

de fleste andre tilbud er for de med rasehund, så da slipper ikke vi med gatemiks inn...

Skrevet

Ække mulig!!!!! Beste bikkjene de da :) Rene rasismen der oppe da.... Jeg trente en gang en blandingshund sammen med schæferhundklubben og det gikk fint her i oslo..... Men nå vil jeg ikke akuratt ukritisk anbefale schæferhundklubben!!! Mye rart, men er folka lokalt flinke så er det jo det som teller.......

Skrevet

skal bla i lokalavisa og se om jeg finner noe, mye som starter opp nå til høsten. kanskje vi er heldige :)

Skrevet

vet du forresten noe om hvordan hunder reagerer når de mister kompisen sin?

Skrevet

Kommer ann på..., mine har bodd mange år sammen og vært knyttet til hverandre. Det har alltid endt med en sorgreaksjon, men hvordan denne har arter seg har vært forskjellig

Skrevet

disse har bare bodd sammen i 3 mnd, men valpen har liksom alltid bodd med 'gamlingen' da.

Skrevet

Siden det er en del Groenendael i hunden, så trenger han absolutt noe å bryne hodet - hjernen - sin på! Har Groenendael selv, og det er et intelligent vesen........ Vår er av den meget rolige og bedagelige sorten, men kjapp i hodet - og i vendinga... Terriere kjenner jeg lite til, men de er vel ikke nettopp dumme de heller, vil jeg tro.

Da var det værre med elghunden jeg hadde, den lyste det ikke nettopp intelligens utover høyst nødvendig av, gitt... Men snill og god, og god jaktbikkje, det var den, og det er vel det den er til...

Skrevet

Får sikkert en reaksjon, men den går nok raskt over iom han er så ung og lysten på livet :)

Skrevet

heheh han virker ikke så veldig intelligent når du først møter han, men han er jo det da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...