Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er 16 uker på vei, og de siste dagene har trusa vært ganske våt når jeg har gått på do. Det er helt blankt og tyntflytende. Merker det ikke så mye ellers, men dette er veldig unormalt til å være meg. Jeg synes det lukter veldig rart, men klarer ikke helt beskrive lukta. Var for noen uker siden hos legen på grunn av rar lukt, og prøvde da vivag som hjalp en liten stund. Har i tillegg hatt litt kløe/sårhet nedentil, men det har ikke vært noe særlig plagsomt og har bare kommet nå og da. Jeg begynner å bli litt redd for at det kan være fostervann som kommer ut. Er det bare jeg som er overhysterisk? Er det mulig å lekke fostervann så tidlig og er det veldig farlig? Tenkte å bestille en time hos gynekologen min for å få tatt noen tester bare for sikkerthetsskyld. Kan han også teste for fostervann? Hva synes dere?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 høres igrunn ut som utflod, er veldig vanlig å fø økt utflod under graviditet:) kan også være en soppinfeksjon som plager deg? canesten combikur er da å anbefale. Ellers kan du jo sjekke selc om det er fostervann da. Ta på deg en svart truse og la utfloden tørke i trusa. dersom det da blir hvitt er det bare utflod, blir det ikke farge kan det muligens være fostervann. Går også an å ta på seg ett bind og la jm lukte på det etter ett par timer. fostervann lukter ganske karakterisitisk så hun vil kjenne det med en gang. Lykke til:)
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde på meg svart truse i natt og den er ikke blitt hvit, men det tørker heller ikke noe særlig. Forblir vått liksom. Æsj, ganske ekkelt det her. Problemet er at jeg ikke har time til jordmor før i september, og tror det er ferietid der ennå. Har tenkt på å bruke canesten, men har liksom ikke vært plaget av noe særlig kløe, så har drøyd det litt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Athina' Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har det sånn også, og jeg har spekulert på hva det kan være. Hadde på meg rød truse i går og jeg så at det var utflod men også bare vått som dekket hele den delen som er dobbel i trusa. Luktet også veldig stramt av det og jeg lukter ikke til vanlig, men jeg har hverken kløe eller andre ting da. Hadde på truseinnlegg resten av dagen men det kom ikke noe med farge nei. Er helt sikkert vanlig men gud så merkelig, i allefall den lukta.
Neetamor-mednyspire Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 høres ut som utflod.. noe som det kan komme MYE av i svangerskapet.. men er du urolig så hør me legen din..
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Ja, akkurat sånn! Veldig merkelig! Er jo sikkert normalt, men man blir jo litt ekstra på vakt nå.. Kommer til å bli skrullete om jeg skal være så bekymret i fem måneder til.
Neetamor-mednyspire Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 hehe.. du er ikke den eneste som bekymrer deg får alt mulig.. men vi har lov:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Jeg var plaget med det i mitt forrige svangerskap og var bekymret for at jeg lakk fostervann. Hos meg ble det verre dess lenger ut i svangerskapet jeg kom og det var bare i forbindelse med når jeg måtte tisse. Hos meg viste det seg at jeg ikke klarte å tømme urinblæren helt slik at det lakk litt ut hver gang jeg var på do. Blankt og tynnflytende. Jeg fikk høre at det ikke var så uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Dette her er helt vanlig , 45% får problemer med tissingen.. Dvs det lekker litt! Bruk et truseinnlegg eller noe slikt , så bevarer du undertøyet Trusene blir våte , det er en merkelig lukt , osv osv.. Heeeeeeeeeelt normalt!
januarbaby:-) høygravid Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Hei! man får jo litt økt utflod under graviditeten,men den skal visst ikke lukte noe. Jeg hadde det slik i mitt første svangerskap. Da var jeg til gynekolog og fikk påvist en soppinfeksjon som heter Gardnerella. Jeg fikk da antibiotika. Jeg synes du burde gå til gynekolog å få tatt prøver. Man vet aldri,og det er jo best å være på den sikre siden:-).
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 jejg har også litt dette problemet men det lukter ikke noe da.. men jeg skal på ul på sykehuset på ul neste uke, kajn men spørre legen der om det kansje?
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Jeg ringte legekontoret mitt og de tok kontakt med sykehuset jeg skal føde på, så fikk jeg komme på hastetime to timer senere. Tok GU og UL og alt så fint ut med bebisen min. Veldig greit da, så slipper jeg å bekymre meg for lekkasje hvertfall. Tenker jeg ringer til gynekologen min når han kommer tilbake fra ferie bare for å få sjekket at det ikke er noe annet galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå