Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av en annen tråd.

Hva er deres holdning til skytevåpen og barn.

Lekevåpen i plast?

Luftpistol til barn?

Softgun fra utlandet?

Da mener på fritiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har egne paintballmarkører:-)

Skrevet

Min holdning er: nei, det trenger ikke barn. Og det vil jeg ikke ha til mine. Om de får de av noen, vil jeg si fra at det ikke passer seg å leke vold og krig og så får de finne på noe annet.

Skrevet

Ikke rart at unger blir mobbeofre og pingler hvis det er slike holdninger som herjer:-)

Skrevet

helvete ass..

hadde en episode med det der her om dagen..

mine barn får ikke lov til å leke med den slags...

sønnen på 9 er fullstendig inneforstått med min holdning til det, og respekterer det..

så har vi en nabogutt som er to år yngre..

og han har softgun som han flyr rundt og leker med..

her om dagen truet han sønnen min med at hanskulle skyte han, og at han skulle stjele alt vi hadde i garasjen...

klarte å true sønnen min til å gi fra seg noe også...

sønnen min blei kjemperedd, og turte ikke komme hjem hele dagen.. for han veit at det gjør vondt å bli skutt med softgun....

nå håper jeg virkelig moren til nabogutten har tatt fra han den pistolen...

er jo helt horribelt å la unger løpe rund med sånne leker....

Skrevet

som sagt under her yppert......

er det rart unger ender opp som drittunger som mobber andre når de får leke fritt på den måten?

Skrevet

Det handler vel ikke om å være drittunge, men å komme seg frem i livet med å tråkke på andre:-) Slike pingler dere oppfostrer ender som regel opp som butikkansatt, vaktmester eller homofil frisør osv osv:-)

Skrevet

dama

Husk stor bokstav etter punktum.

Du har overdreven og unødvendig bruk av tegnsetting, i dette tilfelle punktum.

Vær oppmerksom på slurvefeil, som glemte mellomrom og manglende bokstaver.

Skrevet

denergreiskalpassepålittekstranestegangjegsvarerpåetinnleggerjohelthåpløstmedalledesomikkeklareråstaveriktigelleråholdetegnsettingensittpåetakseptabeltnivå........................................................................................................

Skrevet

ja, for verden blir så veldig mye bedre hvis vi bare har folk som har tråkket på andre og gått over lik for å komme seg fram....

og så kan vi jo bare hive de som er blitt tråkket på over på en øy, sammen med alle homofile... så de slipper å smitte oss andre høyerestående individer med deres softness....

Skrevet

Er det rart folk skaffer seg skytevåpen:-) så lenge grammatikkryttere har besudlet siden her:-)

Skrevet

He he, noen har problemer med seg selv vet du.

Sikkert en person som ikke klarte å fullføre lærerstudie som nå sitter med hemmorider i hele ræva. Av rein irritasjon sitter "det" på nett å retter stavefeil............nå har fritidsproblemer fått et navn også=)

Skrevet

Mine får lov til å bruke lekevåpen; pil-og-bue, sprettert, kruttlappistol, vannpistol, luftpistol, softgun, paintballmarkører osv... om de vil det selv. Alt til sin tid, så klart, avhengig av sted og alder. Bruk av våpen/lekevåpen dreier seg ikke nødvendigvis om vold og krig, men om lek, konkurranse og presisjon. Vi er begge skyttere, har egen skytebane og våpenskapet fullt av lisenserte skytevåpen. Og bare så det er sagt; vi er meget nøye med sikkerhet og forsvarlig innlåsning! Norge er det landet i verden med høyest våpentetthet pr innbygger, og mange har våpen liggende usikret. Vi vil helt klart lære barna våre sikkerhetsregler ved omgang med skytevåpen, men det skulle vel nesten bare mangle når resten av familien har dette som interessefelt.

Hva andre velger for sine barn, får bli deres greie, men mine oppdras iallefall til å ikke plage andre hverken med vannpistol, sprettert eller painballgunnere. Det er konfiskeringsgrunnlag, etter min mening.

Skrevet

Våpen som leketøy til barn er helt horribelt syns jeg! Det samme gjelder spill og filmer som handler om vold. Det skal ihvertfall aldri inn i mitt hus og om noen er så dumme å gi mitt barn noe sånt i gave, går det rett i søpla!

Skal man lære barn at å drepe er greit? At krig er greit? Nei takk!

Skrevet

"Skal man lære barn at å drepe er greit? At krig er greit?"

Hallo??Det er virkelig forskjell på lek og krig,hva om de leker politi og røver feks,og bruker pinner til våpen?Er det forgården til mord?

Syns det blir litt tåpelig jeg da..

Skrevet

Tja.

Jeg synes det er helt kurant om unger får være med på jakt, benytte øks og kniv osv., og å drive med skyting som sport, bueskyting o.l

Våpen som leketøy er ikke ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...