suseduse Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 skal på hyttetur med svigers og gruer meg så sinnsykt, veit at de kommer til å drikke en del, og da har ikke jeg det noe koselig.. vi har sagt til de at de får styre seg unna mye alkohol for dette er en familietur og da må de kunne oppføre seg for at vi skal være med... de er alkoholikere da.. prøvd å få med meg pappan min for å ha en "alliert" med meg, men han kan ikke... tenkte å høre om jeg kunne ta med meg tantebarna mine på 10 og 12, men tenker at det er litt slemt hvis det blir mye drikking, men samtidig kommer de til å skjerpe seg mere, siden de forstår litt mere ( har tenkt å ha med tantebarna mine på en tur uansett, men tida har gått fort, så blir bare denne helga som er mulig, for begynner i jobb igjen ).. hva ville dere gjort??
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Tror ikke du skal ta med tantebarna, tror de kommer til å drikke uansett. Har en tante som er alkoholiker, men fortrenger det selv...hun drikker uansett, hvis omgivelsene frister henne, begynner en å drikke så følger hun med og da er det gjort.. Ta det heller opp med dem og si det du har skrevet her at det er en familietur så la verr å ta med alkohol, har du barn selv? Da har du en enda bedre grunn....Lykke til:)
suseduse Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 har en baby på snart 10 mnd... vi har sagt det til dem flere ganger, men de ser på det som sin "rett" til å ta seg litt.. hadde det bare vært litt..
juni_ Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Dersom de ikke klarer å begrense seg ift alkohol, er det faktisk ditt ansvar som forelder å avverge at barnet ditt opplever dem fulle. Fulle mennesker er utrygge for barn. Jeg hadde ikke reist på tur med slike mennesker!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Enig med juni_. Jeg hadde heller ikke dratt på tur med mennesker som ikke kan styre alkoholinntaket. Å ta en pils eller et glass vin ser jeg ikke på som noe galt foran barn, men man drikker seg ikke beruset. Bli hjemme.
blond Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Det er deres rett til å drikke hvis de vil det (veldig egoistisk, men men...) og din plikt til å gjøre det som er best for ungen din. Jeg ville ikke dratt på tur med de. Uten tvil!
suseduse Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2007 vi har sagt klart i fra, og hvis de ikke holder seg blir det ikke noen flere turer med de.. tror svigermor kan holde seg, men ikke svigerfar.. han kom dritings på besøk hos mamma når mini var 3 uker..
blond Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Hvis de hadde tatt fram flaska til tross for at du har sagt det ikke er akseptabelt ville jeg pakka og reist med en gang, evt morgenen etter hvis ungene har lagt seg. Det skjønner han!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2007 #9 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har samme problem med svigerfar. Han kan ikke styre seg når det gjelder alkohol. Han drikker ikke "fast", men når han har ferie ol - da er det påan.. Pga han drar ikke vi sammen med dem på turer ol der vi vet det blir drikking...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå