MorT-3gutter Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 veier 9,2 kg og er 69 cm lang. Litt morsomt at vi kaller han for "litjen". :=)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 jeg har hatt den str på mine gutter også
MorT-3gutter Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 De andre to har ikke vært så store, selv om midterste var like stor som sistemann da han ble født. Ja ja, han springer det nok av seg når den tid kommer.
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 he he :-) godt å høre at det er andre store babyer der ute.. Min var 9 470 g ved 3 mnd kontroll og nå ved 4 mnd er han ca 10,5 kg! Håper det roer seg litt...
Jente19*31.01.07* Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 oi. tuppa mi er snart seks mnd, 7kg og 63cm... men hun var også liten da hun ble født...men det er vist en forskjell på gutter og jenter da, men viste ikke at den var så stor:P hehe
Mamma Mia ♂♂♀ Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Min første var heller ikke så stor. Omtrent like store ved fødsel, men etterpå har det tatt helt av...første vann var 9 mnd da han var ca 9 kg...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Snuppa mi er 5,5 mnd. 9500 gram og 68 cm. Finnes store jenter også! Hvor mye mat får babyen deres?? Er litt nyskjerring da vi har fått beskjed på helsestasjonen om å roe ned på maten (puppen)... Hun skal få 4 måltid i døgnet, det er da 3 måltid med fast føde. (grøt og middag)
MorT-3gutter Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2007 Min får mme for jeg hadde ikke nok melk. Han får 5 måltider i løpet av dagen (sover hele natta fra ca kl. 21) og da får han litt grøt til kvelds og litt fruktpure til "lunsj". Siden han er så stor må vi vel også begynne med litt middag etterhvert. De skal jo ikke ha mer enn 1 liter mme i løpet av døgnet og han blir ikke mett av bare mme. Spurte jordmor/helsesøster i går hvorfor noen blir så mye større enn andre (midterste og minstemann var jo like stor ved fødsel, begge fikk/får mme). Hun svarte med gener. De kan ha arvet gener fra mange i slekta som gjør at de blir store eller små.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 jøss, beskjed om å ikke gi så mye melk har jeg ikke hørt før, min var 9.1 på 4 mnd kontroll, og jeg ammer hele tiden, jeg fikk beskjed om å begynne med grøt om kvelden slik at han klarar å sove flere timer i strekk
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Ja, det kan nok stemme! Pappan til snuppa + alle brødrene hans var store babyer, faktisk større enn snuppa her i huset. Føler ikke at jeg har gitt henne noe mer mat enn andre gir sine små, og hun sover hele natten fra ca. 1930-0630. Det er litt greiere med mme, da ser man hvor mye de får, det er litt verre med morsmerk. Men vekten stopper vel opp etter hvert får vi tro... hehe... Alle har sine "problem"!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Ja, dette har hs påpekt flere ganger... Spør hele tiden hvor ofte hun får og hvor mye! Jeg har, som de fleste foreldre, gitt babyen når hun er sulten. Men hs mente at det burde gå iallefall 3, kanskje 4 timer mellon hvert måltid... Dette fikk jeg beskjed om allerede da snuppa var 2-3 mnd... Uff, er ikke noe særlig å få en slik beskjed! Snuppa må jo få mat når hun er sulten.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 jeg syns det er leit at hs er så forskjellige... jeg fikk også tidlig beskjed om at det var bra han spiste mye om natta, for det økte melkeprod best...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå