bompymamma Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Kanskje ikke så fatalt, men hår mister jeg i bøtter og spann. Husker fra sist at jeg mistet mye i denne tiden (jenta er 4mnd), men ble forklart at det hadde med ammingen å gjøre. Nå har det seg sånn at jeg ikke ammer lenger (pga gjentatte brystbetennelser). Er dette fremdeles normalt, eller burde jeg fått sjekket det opp? (til opplysning: la på meg 5kg i svangerskapet, men har gått ned 24kg. Kan det ha noe med det å gjøre?)
Bare meg...venter nr.3! Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Tror ikke det med å miste hår har noe med ammingen å gjøre. Jeg mistet hår forrige gang og jeg har aldri ammet.
lille je Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 det med håravfall tror jeg har noe med reaksjonen på å ha vært gravid, ikke spesielt det med amminga. I allefall det jeg har hørt. Men det ramler av her og ja, kan man si. Fullammet i seks mnd jeg da, og ammer litt fremdeles (han er 8,5 mnd)
Minesmå:)+en til! Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Hei=) Jeg ammet i 4 mnd fikk 3 brystbetendelser og mistet mye av melken og sluttet., og det var først da at jeg begynte å miste håret!! Det går over!! her varte det en mnd og 2. Det er helt normalt, uansett hvor mye du går ned etterpå... Alle venninnene mine har mistet på samme tid.
Miss Foster Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Tror ikke det har noe med amminga á gjóre nei, for jeg mistet oxo i bótter og spann og ammet ikke lenge/mye. Háret mitt tettet faktisk til slukene pá badet, sá enden pá visa var at jeg klippet meg guttekort.
Minesmå:)+en til! Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Det har ikke noe å si på om du ammer eller ikke....,
bompymamma Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Takk for svar, alle sammen! Nå ble jeg litt beroliget. Begynte å fundere på om jeg skulle be mannen min se etter om jeg har fått måne ; ) men nå får jeg bare ta det som det kommer. Hårløs blir jeg iallefall ikke da : )
Pærefrø Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Syns ærligtalt at du skulle fått det sjekka. Jeg mista også veldig mye hår, fikk beskjed hos legen etter blodprøver at det var noe feil med stoffskiftet. Jeg var i tillegg ganske trøtt.Så jeg syns du skal sjekke det, for har du noe med stoffskiftet så kan det utvikle seg drastisk. Jeg må gå på medisiner resten av livet. Det er ikke for å skaremme deg, men det er bedre med en sjekk for mye....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå