Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Er det ikke en like fullverdig kost, om ikke enda mer fullverdig, at de får frukt og grønnsaker (kjøtt/fisk)? Hva er den ernæringsmessige verdien av grøt? Jeg er av den oppfatning av at den består av "kun" karbohyrater, samt vitaminer. Men disse vitaminene + mange andre vitaminer, samt fiber, jern, karbohydrater og proteiner finner vi jo i masse frukt og grønnsaker. Jeg er nysgjerrig på hva slags informasjon og kunnskaper dere har om dette!
lille je Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Er det ikke den viktigste jernkilden? Så får de vel i seg litt melk også...
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Joda, men jeg tar utgangspunkt i min situasjon og jeg ønsker å amme lillemann til han er året ihvertfall, så han får jo mm itillegg til måltidene
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 men jeg har hørt at det er minimalt medjern i din melk etter at babyeb er sånn ca 6mnd.. det er derfor man skal begynne med fast føde da. men så lenge du paser på å gi barnet jernrik kost så har det vel iingenting å si om den får grøt eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå