Gå til innhold

Ang. ønskeliste til bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg formidlet den uten at det blir frekt? Tenkte å kanskje ha link til hjemmesiden vår i innbydelsen, hvor listen ligger, men vet ikke om det er litt på kanten. Må jo nesten opplyse om det ellers vet jo ikke folk hva de skal handle og jeg ender opp med mye rart jeg kanskje ikke trenger.

Hva hadde du gjort? Noen med noen smarte ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss fungerete jungeltelegrafen overaskende bra, var ikke mye på det gavebordet som ikke sto på ønskelista. Bortsett fra det synes jeg ikke det er frekt å ha link til hjemmesiden på invitasjonen.....så lenge hjemmesiden inneholder mer enn bare ønskelista.

Skrevet

Vi gjorde det på den måten og på hjemmesiden hadde vi en hel masse annen info også som veibeskrivelse til kirke, selskapslokale osv osv. Om folk ville kunne de gå inn å kikke.

Folk spør deg garantert etter en slik liste uansett, så jeg synes ikke det er frekt!

Skrevet

Tror jungeltelegrafen fungere så som så i våre familier. Søsteren min skal være gavekoordinator så jeg har opplyst om hennes nummer i invitasjonen, men det er nok ikke alle som syns det er like gøy å ringe et villt fremmed menneske.

Satser på hjemmesiden jeg. Den inneholder jo masse bilder av datteren vår og trengs bare litt oppdatering. Bildet av oss alle tre er det f. eks -40 kg siden ble tatt. Ikke veldig pent:-)

Har noen andre ideer så er det bare å slenge de ut!

Skrevet

Da vi giftet oss nektet jeg først å ha liste, følte at det var kunstig og frekt. Men alle maste og maste, og til slutt la vi motvillig ut liste på Christiania Glassmagasin. Uansett: Vi fikk bare ting vi hadde bruk for og som vi ønsket oss, slapp å bytte eller stue vekk noe som helst... Og gjestene er takknemlige, ingen liker å gi bort ting som ikke blir satt pris på. Og det er f.eks. bedre med en nyttig ting til 99,- enn en grusom gjenstand til 500,-!!!!

Skrevet

Svarte jo egentlig ikke på det du spurte om nå, he he. Jeg synes det med link til hjemmeside var kjempelurt, hvordan ellers skal folk få snusen i lista? Og tro meg; alle gjester er superglade for å ha en sånn liste å forholde seg til!!!!

Skrevet

Christiania Glassmagasin har en internettside der du kan legge ut ønskeliste over produktene deres. Viste ikke at det gikk ann jeg før jeg var der en dag og det kom inn en dame som skulle handle gave til sønnen sin. Damen i kassen spurte om navnet hans og vips så hadde hun hele ønskelisten der og kunne velge fritt. Gud, så kjekt da!! Brudeparet legger inn hvor mange de ønsker seg av hvert, også legger butikken inn etterhver hvor mange som er kjøpt av hver så man slipper å få dobbelt av noe.

Man kan søke på navn/dato her, og se om det aktuelle brudeparet har en liste liggende ute.

http://www.bryllupslisten.no/List/Guest.aspx

Skrevet

Da vi giftet oss brukte vi ønskelisten på dittbryllup.no

Den kan ikke åpnes i en butikk, men til gjenngjeld trenger du ikke være trofast mot den butikken heller. Da kan du føre opp alt du ønsker deg, ikke bare det fra glassmagasinet.

Skrevet

du kan fint føre opp ting fra andre butikker i glassmagasinet sin. så er det bare å skrive den ut selv fra nettet, eller gå og be om den i en butikk. om du ikke handler der, blir den j oikke oppdatert, men du får kjøpt noe de ønsker seg iallefall :-) personlig synes jeg det er bra å skrive opp ting i alle prisklasser der da.. :-)

Skrevet

Jeg hadde bare sagt det til folk jeg - er jo helt vanlig å ha bryllupslister - har enda ikke vært i et bryllup der brudeparet ikke har hatt lister ute. Stort sett vil nok folk spørre også, om dere ikke sier noe - er jo greiest for gjestene også det, å ha en liste å handle ut i fra.

Skrevet

Vi sendte listen vår på mail til dem som spurte, og så tror jeg nok jungeltelegrafen overtok derfra. Hadde ikke liste noe sted på nett, eller i noen butikk, men fikk nesten bare ting vi hadde ønsket oss likevel.

Skrevet

Vi skrev på innbydelsen at ønskelisten fåes på Tilbords og Glassmagasinet, der vi hadde registrert det vi ønsket oss. Ellers hadde jeg ett vennepar som skrev at den lå på hjemmesiden. Veldig greit. De fleste har ikke peil på hva de skal kjøpe så en ønskeliste er kjekk å ha. Og det er ikke frekt å legge ved en ønskeliste heller, for man får faktisk gave av gjestene, det er bare for å unngå å få masse likt og ting som må byttes. Desuten er det greit for den som gir gaven å vite at man gir noe brudeparet faktisk vil ha. Frekt hadde vært om gjesten kom uten gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...