LanoLotte14.07.2008 Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 hei. jeg har snart bursdag og da vil jeg gjerne lage de gode bollene men finner ikke oppskriften noen sted. skal lage de som skillingsboller, men hvordan var det jeg gjorde det? håper noen kan hjelpe meg
Northernlights Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 1,5 kg hvetemel 225 g sukker 3ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 g melange 4,5 dl vann 6 dl melk Ha i alt det tørre i bollen. Smelt smør tilsett vann og melk. (blandingen skal være lunken)Ha i det våte i det tørre og bland godt. Sett deigen til heving under ett klede og la heve til dobbel str. Bak ut og pensle med egg. Stekes i 225 grader i ca 15 min og avkjøl. Skillingsboller trenger jo bare å kjevle deigen flatt,etter å ha blitt formet som en lang ang pølse. Smøres deretter med smør, så strør du sukker og kanel oppå der. Rull sammen, og skjær opp i passelige biter. Vips;skillingsboller! =)
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2007 tusen takk. lage de i fjor de var så gode. skal lage de til jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå