Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Sønnen min på 1 år bet en annen jente i dag. Jeg syntes det var flaut. Hvordan skal jeg få han til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 sliter og med at min (han er nesten 2 nå) biter, slår og lugger, han har et voldsomt temprament når han først blir sint, ellers er han snill og glad. det virker ikke som noe nytter, prøvd mye, sitte i skamme kroken, knipse han på fingrene når han slår, forklare at man får vondt av d, osv.. vet ikke hva jeg skal gjøre, er det jeg som gjør noe galt??? jeg har aldri slått eller gjort han noe sånnt, bare så det er sagt..men det er som du sier, flaut!!
Sjalabais Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Det er jo helt vanlig at barn rundt 2-årsalderen er veldig hissige og aggresive og fysiske i sitt uttrykk av sinne, frustrasjon o.l. De forstår så mye, de vil så mye og de får til å si så lite... Det kommer til å bedre seg mye i det språket løsner ordentlig! Alt blir ikke bedre over natta, de vil trenge hjelp og veiledning i å vise, uttrykke og si i fra om sine følelser og oppleveleser av ting. De vil trenge at dere setter ord på følelsene før de, at dere anerkjenner og ser følelsene de har - f.eks. "nå ser jeg at du er sint fordi du tramper i gulvet og hyler høyt" "jeg ser at du er lei deg, for du gråter og gjemmer ansiktet i hendene dine" o.s.v.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå