Mor til en stor og en liten Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Var på 3D ul igår på Majorstuaklinikken. Opplevelsen ble ikke helt som vi hadde ventet da legen hadde vanskeligheter med å få ordentlige bilder av lillegutt Han ville ikke ligge ordentlig eller han gjemte seg bak hendene sine. Men, helt i begynnelsen av seansen spør da legen om vi vet kjønnet, og vi sier at på ordinær ul sa jordmora at det ble en gutt. Da sier han, etter å ha sett litt på lillegutt, at jordmora har tatt feil og det er en jente...!!!! Tror du vi fikk hakeslepp!!! Joda, han var sikker, men han skulle se bedre etter. Og vi sa til ham at han måtte se nøye nå, for om jordmora virkelig hadde tatt feil,så er det jo ganske vesentlig for oss..... Litt sener i "seansen", når vi hadde fått sett babyen, så mener han at joda,jordmor hadde visst rett, det var en gutt....!!! Han mente da det tilslutt. Men, her sitter vi da og vet ikke helt hva vi skal tro..... På ul bildene vi fikk, har han skrevet at kjønnet er jente..... Noen som har opplevd noe lignende??? Jordmor var skråsikker på at det var en gutt i uke 19. Nå vurderer vi seriøst å få tatt en ny ul for å (forhåpentligvis) få vite riktig kjønn.... Vet jo ikke helt hva vi skal kalle babyen inni magen nå. Frem til nå har vi kalt ham lillegut, men det blir jo litt rart når vi ikke vet hva slags kjønn babyen vår er..... SUKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mor til en stor og en liten Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. juli 2007 Dytter denne opp. Vil gjerne høre andres erfaringer.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Ojojdet var litt vanskelig situasjon, selv har jeg fått vite helt sikkert jente på 3 UL'er så vi sliter ikke med det. Jeg ville nok stolt på gutt, sånn noenlunde men hadde nok vært usikker. Jeg hadde nok tatt en ny ultralyd for å få sjekket. kan jo ta vanlig ul hos en gynekolog da så det ikke blir så dyrt...
*RutIetutt* Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Ojsann...det er jo litt spesielt...fikk dere se det selv da? På den ordinære ul`en og denne - at det var en gutt...tissefant og sånn mener jeg;o) Må være ganske frustrerende det der....hadde nok spandert på meg en ny ul bare for å dobbeltskjekke.... Så dere kjønnet på 2d eller 3d-ul da? Da jeg var på 3d-ul så legen etter kjønn bare på 2d - han sa at det var mye lettere å se kjønn med vanlig ul. Vi fikk i allefall vite at det var en jente der inne...samme som på ordinær ul - og har fått det bekreftet to ganger til på ul - så vi er rimelig sikre....så godt denne "kaffebønna" mellom bena;o) Hvor i landet var dette da? Vi var i Bergen.
twoboys & a girl Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Skal på majorstuaklinikken (i Oslo) i begynnelsen av oktober. Kunne velge mellom to leger, en var spesialist på å ta bilder og en undersøkte utviklingen, men får noen bilder da. Hvem hadde du?
Tussa og Sofie Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 samme her, skal dit i august og fikk også vite det var 2 forskjellige. Nå var det kun en der i den perioden vi skal som heter Peter monar eller noen, han var vist spesialist i fosterdiagnostikk osv, så sikkert den ene av de du snakker om Reflex. Håper vi får noen fine bilder allikevel da. Fint å få en skikkelig us av om alt er bra og.
Mamma'n til Thias Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal dit i morgen..... har et øøørlite håp om at han skal si at det er en jente. ordinær UL sa gutt... Vi har bedt om å få kun bilder, ingen medisinsk vurdering, for de kunne se kjønnet uten alt det andre medisinske. Gleder oss veldig.
Mor til en stor og en liten Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2007 Den legen vi var inne hos het Dr. Welchering. Tror nesten jeg skal ta en ekstra ul bare for å være sikker. Må vel gjøre det ganske snart før "lillegutt" blir for stor. Han sa iallefall at det burde være en god del fostervann rundt babyen for å få bra bilder. Sikkert derfor vi ikke fikk helt klare bilder, men de var klare nok til å se at babyen har pappaen sine trekk :-)
Mor til en stor og en liten Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2007 Den ordinære ul var skikkelig dårlig syns vi. Det var såvidt vi skjønte hva vi så pga utydelige bilder, men jordmor sa at hun tydelig så at det var en gutt!! Men som sagt, det var VELDIG utydelige bilder. Syns ul i forbindelse med ordinær ul da jeg fikk førstemann for 5 år siden var mye bedre. Tror han så det på vanlig ul, ikke 3D. Vi var i oslo.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 jeg var der i uke 29 og legen sa, ja der har vi vaginan! så jeg antar at vi får en jente. jeg hadde tatt en uk til da om jeg hadde fått forkjellige svar. Vi fikk også sagt jente på ordinær ul Hmm ble litt nervør jeg nå, har kjøpt mye rosa.. hehehe
Mamma'n til Thias Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er i uke 27 nå... vet ikke omjeg har mye fostervann eller ei... Blir spennende å se. Vi er også ganske missfornøyd med ord. ul, så gleder meg veldig til i morgen tidlig. Håper på gode bilder, og en våken baby.
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Dag het han jeg hadde! Han så kjønnet på 3d ultralyd på meg ca 8 sekund etter at han starta !!! Veldig flink,morsom opg dyktig kar!!! Skal tilbake til han neste gang gitt!
Mor til en stor og en liten Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2007 Det var det som skjedde med oss også. Noe av det første han sa da han hadde starta opp, etter å ha spurt oss hva kjønnet var på ordinær ul, var at jordmor hadde tatt feil og at han så at det var en jente....!! Vi ble jo litt perpleks da han sa det og han var ganske sikker, sa han. Men vi ba han sjekke det nøye og mot slutten av timen mente han at det var en gutt likevel..... Så vi er ganske usikre nå.....Lurer på å ta en ekstra ul. Har jo allerede handlet endel tøy, men heldigvis ikke tatt av prislappene, så hadde jo vært kjekt å vite rimelig sikkert hva vi får når vi først har bestemt oss for å vite det!
Marianne87 Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Jeg fikk beskjed på ultralyd i uke 19 at det 100% var en gutt. i ultralyd i uke 27 sa legen at her var vi blitt"lurt" og at dette var helt klart en jente. Skal på 3D nå til tirsdag så nå er jeg spent på hva de sier:p Jeg har kjøpt masse gutteklær og var helyt sikker på at de viste hva de sa, men neimen
*Vetlis* Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Oi!!!!! Jeg har ingen erfaring når det gjelder dette, men hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en privat Ul å funnet ut av det :-)
miss_chica Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 sist jeg var gravid tok jeg en privat ul i uke 27 bare for å se kjønnet. jeg fikk vite helt sikkert at dette var en jente. de hadde vansklig for å se det ved den ordinære i uke 18. jeg shoppa litt rosa, men fikk kjempesjokk når jeg hørte samboeren min sa: det ble en gutt!!! heldigvis for han at han ikke visste kjønnet fra før siden han ikke ville vite det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå