Gå til innhold

ang livmorhalsen..


Celina og Emil + enimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på sykehuset igår pga blødninger (kunne være slimproppen mn va ikke sikker), fikk UL å der va alt fint med babyen. men jeg hadde helt flat livmorhals, så hun mente jeg kunne føde når som helst.. så d jeg lurer på er om jeg bør holde meg helt rolig eller om jeg kan gå rundt å gjøre husarbeid å sånt? ska passe en liten jente på 8mnd imårå å hu ska sove over hos meg, mamma mener jeg ikke børde passe denne ungen siden jeg måtte løfte å sånt, men jeg kan da vel ikke ta d så rolig at jeg ska bare sitte på sofaen å ikke gjøre noe ting? men hvor langt kan jeg engentlig tøye grensen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? (kan vel ikke være langt unna termin siden du er sendt hjem). Men da livmorhalsen din er flatet ut skal det veldig lite til for at ting kan skje, og med mindre du ønsker at fødselen skal starte, ville jeg tatt det med ro og ikke løftet noen ting i det heletatt. Så det å passe en 8mnd baby er kanskje ikke så lurt, for det blir da automatisk mye løfting.

Skrevet

har ikke termin før 29.aug så d e jo en stund t, men legen sa at di kom ikke kom t å stanse fødselen viss d skjedde nå.. einaste beskjeden eg fikk av na va at me en gang eg kjente rier eller at vannet gikk så var eg i fødsel å d kunne skje nå som helst. men nå har eg lovet å passe denne jenta pga at foreldrene e bare på ferie her å di vil kosa seg litt nede i byen siden vi har "gla mat" her nå.. men kan d virkelig gå så fort altså? trodde egentlig d va ganske mye som måtte til før d skjedde noe..

Skrevet

flere som e fra stavanger her ja, gla maten e jo det store denne helgo...

 

håpe solo skinne, for eg får besøk te helgo.

 

(e ikkje fra stavanger, med bodd i området i flere år- bor nå i sandnes)

Skrevet

Ser du har temin omtrent samtidig med meg :) 1 mnd igjen - jeg hadde født på flekken om jeg kunne.. er sliten og lei nå ja

 

Tenk om du faktisk føder med en gang da.. og har denne 8mnd'ingen å passe på - ikke nevneverdig heldig situasjon trur jeg...

Skal du slappe av så bør du slappe av.. all aktivitet kan hjelpe fødsel å starte..

 

lykke til

Skrevet

Vil jo ikke kalle babyn så veldig prematur om den skulle komme nå da. Greit nok det kan bli litt løfting med den på 8 mnd, men så ille er det vel ikke. Har du hatt mye kynnere tidligere eller tegn på tidlig fødsel? Du kjenner jo din egen kropp og hva den tåler av belastning, men klart at fysisk aktivitet kan sette igang ting. Er du førstegangs? Er vel ikke så lenge den på 8 mnd er våken heller? Den skal jo sove en gang den også, og om det skulle skje noe så har du vel noen som skal være med deg på sykehuset? Og på sykehuset kan de hjelpe deg med barnet på 8 mnd om det skulle vise seg å gå så utrolig fort at du må ta den med.

Skrevet

Hei, jeg har termin 27.august:-) har avflatet livmorhals m 1 cm åpning, og ei lita på 13 mnd... tror ikke det er noe problem å passe den jenta jeg, foreldrene må jo forstå hvis du ringer dem og sier at, nå må du dra så det kommer noen for å ta over passinga eller noe lignende... Det er jo deres valg å la en som kan føde når som helst passe deres barn, så det har de sikkert full forståelse for:-) Men, forsikker deg om at det er noen som kan ta over eller i værste fall hjelpe deg med barnet om du skulle dra på føden akkurat dette døgnet. Blir spennende og se hvem av oss som føder først;-) lykke til!!!

Skrevet

hei å tusen takk for alle svar :)

har egentlig vært litt skeptisk t å føde nå, men nå tror eg faktisk eg ska isje slappe av så mye for å si d sånt :) hehe.. har fått målt lillegutt som e 2400gr nå så han e jo isje så liten. fødte jentå mi 8dager før termin å d einaste eg gjorde då va å vaske golvet, så korfor d går fortere nå vet eg isje, kanskje fordi eg har gått så mye tur? har fått snakket me foreldrene å di ska sove hos meg inatt, i tilfelle noe skulle skje (samboeren e i usa så hu venninna ska være me på fødselen viss d skulle skje nå).. har mamma som ska passe celina :) men dette begynte faktisk å bli litt spennede nå :) håpe eg kan føde først da :-D hehe..

Skrevet

Hehe, jeg skal en liten tur inn på føden nå bare for å se hva som skjer... Tror ikke det er fødsel på gang riktig enda...

Skrevet

Det gjør ingenting å gjøre forskjellige ting når du snart skal føde likevel. Jeg vasket tak og vegger fire dager over termin for å sette i gang fødselen. Jeg hadde sex osv.. Men det kom da det kom.

Skrevet

du får ha lykke til å håpe at d ikke har åpnet seg mer da :P hihi..

ser du e fra dønna, kjenner du roger nyrud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...