Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Har verdens dårligste samvittighet for alt godteriet jeg har spist mens jeg har vært gravid... Uff, burde vel ikke hverken drukket brus eller snop men klarer ikke å la være...Blir babyene kjempestore når man spiser snop? noen som vet om det er skadelig for ungen med alt sukkeret... Sikkert teit spørsmål... Men har også spist mye frukt og grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er ikke kjempesunn... Spiser det jeg har lyst på jeg, og det er ofte søtt... Is har jeg hvertfall fått i meg litt av.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Altfor mye sukker er jo ikke bra for hverken deg eller babyen...Meeeeeeeeeeeeeeen....jeg har spist altfor mye usunn mat og godteri osv jeg også..men nå har jeg ikke særlig dårlig samvittighet lenger...er 32+5 nå å babyen er ikke særlig stor og jeg er ikke særlig stor så da får d bli som d blir=)=)Blir nok bra
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Masse man ikke skal gjøre når en er gravid. Tror det viktigste er at man har det bra jeg, at vi har det godt og koser oss med dagene. Hvis det værste du har gjort er å spise litt godteri og brus under svangerskapet så ville jeg ikke bekymret meg altså, man rår jo ikke over alt her i verden uansett. Godteri, frukt og grønnsaker - må da være en perfekt blanding det ;o)
Gjest Ut på tur Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Nå skal jeg skremme deg litt... Sukker er ikke bra for babyen. Det gjør at den vokser seg større og det er større fare for diabetes for barnet. Men når det er sakt så er det jo ikke sikkert at det du synes er mye godteri og brus egentlig er det Jeg fikk beskjed av JM at jeg gjerne kunne holde meg unna godteri og drikke med sukker. Men hun sa også til meg at jeg skulle kose meg med isen og desserten min. Jeg har holdt meg ok unna godteri og brus med sukker. Men jeg har spist godteri, og jeg har drukket juice som jo er like ille som brus i forhold til sukkermengde. Og så har jeg nok enkelte dager spist litt i overkant mye frukt...Men tror jeg har levd relativt sundt men ikke panisk
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Jeg prøvde å være forsiktig med søtsaker lenge, men da jeg begynte å få vann i kroppen kom søtsuget også. Jeg følte vel jeg kunne unnskylde meg med at det var vann og ikke fett som fikk vekten til å bykse. Kommer nok til å angre litt når vekten skal ned igjen, men..
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Da jeg var hos jordmor sist sa hun at søtt og sukker var det verste en kunne ha i seg med tanke på størrelsen til barnet.....! Dette fordi sukkeret går "rett gjennom" morkaka og enkelt og greit bare legger seg på vekta til ungen!!!! Det hadde jeg aldri hørt om jeg før jeg kom dit........men var greit og få vite!!!!!
Gjest Ut på tur Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Viktig at mor har det bra også da... jeg har INGEN dårlig samvittighet
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har ikke vært bare sunn i svangerskapet jeg........og er ikke redd for å innrømme det heller! Har jo passet på litt da selvsagt......men ikke panisk!!!!! En må kunne unne seg litt når en går her å vagger..........
LilleTrolle Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Jeg prøver å spise sunt, og gjør det vel egentlig også. Stort sett... Men noen ganger simpelthen MÅ jeg ha en sjokolade, og da spiser jeg det. Klart det ikke er bra med for mye sukker, hverken for mor eller baby, men det er vel ikke bedre å gå rundt deprimert fordi man føler man ikke kan spise noe som helst? Har for øvrig hørt at om man spiser godterier under svangerskapet, bør det være sukkerholdig og ikke søtet med kunstige søtningsmidler, for naturlig sukker (om enn raffinert) er bedre for babyen enn kunstige søtningsmidler er.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Jeg har blitt helt avhengig av brus nå i svangerskapet og har drukket ALT for mye av det, men legen på fødeavdeligen målte babyen min im forrige uke, og sa at hun er pittelitt over 3 kg, og jeg hadde termin i går, så all brusen jeg har drukket har ikke ført til en svær baby for min del ihvertfall.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Jeg for min del spiser godterier hver dag! Helt utrolig tåpelig av meg, for jeg skal vel få slite meg kiloene. Men jeg må vel få unne meg litt godt nå, synes jeg. Drikker pepsi max hver dag også. Sukk... Tar meg sammen av og til, men så ryker jeg utpå igjen. Trøster meg med at jeg har sluttet å røyke )
*RutIetutt* Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har ikke tenkt på å være sunn dette svangerskapet....spiser når og hva jeg føler for...blir sånn når en er plaget med mye kvalme...da må en bare spise det en orker og ofte sånn at det ikke blir verre... Tar vitaminene mine og har heldigvis hatt dilla på frukt....men også på sjokolade desverre;o/
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 jeg er ikke kjempe sunn nei, spiser akkurat det jeg har lyst på. men jeg spiser ikke så usunnt at jeg tror det er farlig for baby. får i meg vitaminer, drikker mye vann, istede for brus.
lillegull:) Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 spiser det jeg har lyst på egentlig.. er i uke 38 og lagt på meg 10kg.. syned det er litt mye da men.. prøver å spise litt sunne måltider og masse frukt og grønt.. drikker mye vann.. men nå på slutten er det vanskelig å styre unnå søtsakene..uff.. drakk også mye juice helt til jm sa at det er like ille som vanlig brus med tanke på sukker så kutta ut det da ihvertfall. vi skal vel ha lov å unne oss litt synes jeg.. men allt med måte anskje.. eller noe..hehe:)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er langt ifra sunn. Jeg spiser det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Slik jeg gjorde før jeg ble gravid. Det er dager hvor jeg har helt dilla på firkløver og da sitter jeg å gomler til det blir tomt, mens andre dager igjen så har jeg helt avsmak på alt som er søtt. Så det blir en viss balanse kanskje Nå er ikke jeg jordmor/lege eller har så stor erfaring med barn og størrelser. Men jeg tviler en smule på at hva man spiser gjør noe med størrelsen til barnet. Hvis det skulle jeg hatt en kjempe baby allerede nå (30uker på vei). Men magen min er faktisk mindre enn de fleste jeg har sett som er ca like langt på vei. Og får hele tiden høre "oi, du har jo ikke stor mage da, for å være x-uker på vei".
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 Magen min er kjempe stor, men babyen ble målt og fikk estimert vekt i uke 30 ca og da var han helt gjennomsnittlig. Jeg prøver å tenke på å være sunn, altså la godiset ligge. men har dessverre blitt noen cola for mye på cafe og sikkert noen moccaer også :/ Men jeg har lagt vekt på å få i meg nok fiber og vitaminer samt omega3 i form av fet fisk og fiskepålegg. Vitaminer og mineraler gjennom frukt og grønnsaker...
@nne p@ l@nne Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 Jeg vet ikke helt hva man mener med kjempe sunn. Jeg spiser søtsaker ofte, men ikke sånn at jeg sitter i sofaen og ser på tv og dytter i meg mengder hver dag akkurat. Ellers så spiser vi jo ganske sundt mat ellers. Vi har jo to barn fra før av som jeg synes er litt viktig å få dyttet inn litt vitaminer i (selv om de helst ikke vil ha da) Så det blir jo en del salat, frukt og grønnsaker. Men for all del vi spiser jo pizza og pølser relativt ofte også da.
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 At barnets vekt blir direkte påvirka av hvor mye sukker mor spiser, stemmer iallefall ikke hos meg. jeg spiser MYE snop, og har en baby litt under gjennomsnittet i størrelse. Var på sykehuset og målte i går. I mitt forrige svangerskap var jeg kjempeflink og rørte ikke noe særlig sukker og søtsaker i det hele tatt. Og Thea var også en baby på litt under gjennomsnittsvekt. Kos deg med litt søtt, men ikke isteden for mat med næring i.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #20 Skrevet 26. juli 2007 Ehh..juice inneholder like mye sukker som brus?? Får ikke helt det til å stemme men..... Juicen jeg drikker står det hvertfall 100% ren frukt juice / ikke tilsatt sukker.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #21 Skrevet 26. juli 2007 Der er like mange kalorier i 1 dl juice, som det er i 1 dl sukkerbrus.I juice er det fruktsukker istedet for vanlig sukker.Er ikke alltid så mye bedre det.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #22 Skrevet 26. juli 2007 Er ingen helgen, men prøver å tenke på kosthold nå som alt jeg spiser går rett inn i den lille. Får i meg 5 om dagen med frukt og grønt (minst!) og drikker masse vann med isbiter. Rent kjøtt som kyllingbryst, fisk o.l til middag og grovt brød som spelt eller rug til frokost. Kalkunskinke, magerost og Vita Hjerte Go' ost er topp pålegg sammen med frisk agurk, tomat og salat. Spiser mer enn før, defintivt, men prøver å spise meg mett på sunne ting heller enn usunne ting. Når sukkerhungeren slår inn på kvelden har jeg oppskåret vannmelon, jordbær eller moreller i kjøleskapet. Eller jeg varmer frosne bær i mikroen og har Sans vaniljeyoghurt over, eller jeg lager en smoothie av frosne bær og Biola. Er nå i uke 36 og har gått opp 11 kilo, men stresser ikke den ene eller andre veien. Så lenge jeg stort sett spiser sunt går jeg opp det kroppen min trenger å gå opp tenker nå jeg
kaur *har født!* Skrevet 26. juli 2007 #23 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har av en eller merkelig grunn ikke hatt så veldig lyst på søtsaker, unntatt nå i det siste. Det har gått med mye frukt, da! Men har dårlig samvittighet for all pepsi max'en jeg har drukket...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #24 Skrevet 27. juli 2007 Hei! Kjekt å se at så mange har svart på innlegget mitt! Ser jo at jeg spiser ganske normalt... Er bare bekymret for at jeg får en stor baby! Har fått to ganske store barn før på hhv 3900 og 4400 gr. noen som har erfaring med barn nr 3 og størrelse? Blir de større hver gang...?
prøvekluten+3små Skrevet 27. juli 2007 #25 Skrevet 27. juli 2007 har ikke vært spes sunn i dette sv.skapet,men ikke spesielt usunn heller..stortsett spist hva jeg har følt for jeg,gått opp en 6 kg til nå i uke 29+0 de to foregående gangene hadde jeg dilla på både godis og brus til tider,men fikk ikke store barn fordi...de var hhv 3430 og 3630,så ikke alle det stemmer på det med mye sukker=overvektige babyer..ikke er de spesielt store i dag heller så.. nei,spis det dere har lyst på,bare med måte sier nå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå