Maisie Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Vi holder enda på med å få måltid nr 1 opp til full porsjon (går saaakte, dette). Men når bør neste måltid introduseres? Vente til vi når full porsjon eller nå? Bør neste måltid være annen grøt eller middag? Vi bruker 4-måneders-maisgrøten nå, bør vi fortsette med den eller gå rett på 6 månedersmat? (Han er 6.5 måneder nå) Føler meg heeelt grønn på dette her, og føler heller ikke at hs kan gi meg noe vettugt svar, så håper dere kan hjelpe meg litt.
Golden-Angel Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 vi begynte med måltid 2 da ho var 4 mnd. grøt til frokodt og til kvelden små posjoner for ho sov så urolig på natta og når vi begynte med grøt på kvelden sov ho hele natten, Vi begynte med middag da ho var 6 mnd og lunsj da ho var 7 fruktmåøtid da ho var 8mnd. Ho får små psojoner det ho vil ha og pupp etterpå. Og vann ved siden av måltidene.
Maisie Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Takk, Golden-Angel. Flere som vil svare?
Bellen^2 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Er nok like grønn som deg på dette området, men vi gjorde som følgende:) Intro 4 mnd (mais) grøt da han var 5 mnd, det ble gjerne bare med et par teskjeer før han sa det var nok. Da han rundet 6 mnd fikk han plutselig en enorm appetitt og krevde mer fast føde. Vi begynte med å gi 6 mnd grøt (havre) på formiddagen og på kvelden, men han er fortsatt ikke oppe i fulle posjoner og spiser nok litt over en hel posjon tilsammen på disse to måltidene. Vi har prøvd oss på noen glass med moste grønnsaker, men dette har ikke vært spesielt populært. I og med at vi er på ferie har det vært vanskelig å komme inn i noen fast rutine enda, men det skal vi nok få på plass når vi kommer hjem. I tillegg til grøten får han pupp så ofte han måtte ønske det:) Han ble veldig treg i magen en periode, så da ga vi han sviskepuré. Det hjalp bare litt, men jeg ble tipset om å mose økologiske aprikoser og det satte fart på sakene.
Maisie Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 Takk for svar, du også, Bellen&Knøttet. Det er sannelig ikke lett å vite hva som er best å gjøre. Hadde tenkt at kanskje jeg først skulle la ham komme opp i full porsjon på kveldsgrøten før jeg begynte med frokostgrøt, og når vi var oppe i full porsjon der, så skulle vi begynne med middag. Men jeg blir litt usikker på om det er en god måte å gjøre det på, eller om det ikke er nødvendig å vente så lenge mellom hvert nye måltid. Og hvordan vet man at det er på tide med mere mat når poden ikke gir uttrykk for at han vil ha mer grøt eller at han ikke vil ha grøt, dvs at han spiser det han får, og ferdig med del liksom?
Bellen^2 Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde også som intensjon å gi ett fullt måltid først før vi økte til måltid nummer to, men junior ville det anderledes. Vi begynte å gi grøt på formiddagen, men flyttet etterhvert dette måltidet til kvelden da vi så at han ikke fikk vondt i magen av grøten, slik at han skulle være god og mett før natta. Jeg merket etterhvert at han var veldig urolig på formiddagen, ikke fornøyd med bare puppen, utålmodig og grinete, og da prøvde vi med litt grøt og han ble merkbart roligere. Lager nå litt over 1/2 posjon til hvert måltid, men regner med å øke til fulle posjoner etterhvert som han spiser opp alt og gir utrykk for at han ønsker mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå