Gå til innhold

Da lille Anna kom til verden - min foedehistorie (samme som 3 trimester)


SusieQ-Anna210707+Kasper090409

Anbefalte innlegg

Den 21 juli klokka 10.18 ble jeg mor til verdens skjoenneste jente.

Foedselen startet med at vannet gikk natt til loerdag klokka 01.30. Kort tid etter satte riene igang og jeg ringte ABC for aa melde i fra om at foedselen var i gang. De neste 4-5 timene jobbet jeg meg gjennom riene hjemme. Ved 5 tiden vekte jeg samboer og ca 6 reiste vi til sykehuset. Riene kom da med 3 min mellomrom og varte ca 1 minutt Jeg kom inn med 4cm aapning og var lettet over aa hoere at jeg var kommet saa langt allerede. Jeg fikk klyster (anbefales) og gikk rett i badekaret. Her jobbet jeg meg videre gjennom rier som ble sterkere og sterkere. Latensfasen og aktiv fase gikk veldig fort til aa vaere foerstegangsfoedende. Utdrivingsfasen derimot ble en lang affaere og varte en droey time. Riene ble ujevne og svakere og jeg fikk derfor ikke presset lenge om gangen. Dette resulterte i at hodet gikk inn og ut paa hver ri og samme hvor mye jeg presset, fikk jeg henne ikke ut. Heldigvis viste det seg at jeg hadde ei ordentlig sterk jente i magen, og hun jobbet paa som bare det. Hjertelyden var hele tiden sterk (136-150) og jordmor sjekket og oppdaterte meg paa hver ri. Selv ble jeg rimelig utslitt og paa et tidspunkt trodde jeg faktisk at jeg skulle sovne mellom to press-rier. "Bare sov du" sa jordmor. Ja ja, tenkte jeg, det skulle tatt seg ut...Til slutt var det opp av badekaret og opp i delvis sittende stilling i sengen. Det gjorde virkelig susen med litt bevegelse og muligheten til aa virkelig "sparke ifra" paa jordmoedrenes hofter. Paa 4-5 rier var jobben gjort.Jeg kjente det godt naar hodet var ute og da jordmor sa "paa neste ri er du mamma" var det vanskelig aa ikke bare presse paa. Da siste ri endelig kom var det meg en sann fornoeyelse aa presse for siste gang. Jordmor ga meg min vakre lille Anna og jeg la henne selv opp paa brystet. Jeg var blitt mor og min fantastiske samboer graat som besatt da han saa vaart nydelige barn. Han var en fantastisk stoette under hele foedselen, og uten han og to fantastiske jordmoedre, ville opplevelsen blitt en helt annen. Naa sitter jeg her uten EN vond tanke etter foedselen.

Etter to dagers barselopphold paa ABC er vi naa hjemme og koser oss sammen som en liten familie skal. Jeg klarer ikke vaere borte fra tulla mi i et eneste sekund, jeg beundrer det vakre lille mennesket mer enn noe annet i verden. Det har vaert en flott opplevelse aa bli mor og naa gleder jeg meg til hvert minutt jeg skal tilbringe sammen med min lille familie,

 

Anna veide 3295g og var 50 cm lang + 33cm rundt hodet. Hun hadde faktisk en knute paa navlestrengen, noe som visstnok er ganske uvanlig.

 

Lykke til alle dere som venter paa den store dagen. Dette er virkelig hva livet handler om.

 

Masse klemmer fra SusieQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahhhhhh for en nydelig historie:0) Ble helt rørt jeg...

 

Gratuerer så masse til drg og den stolte pappa!

 

Fikk selv jenta mi 20.07 og kjenner igjen følelsen av å ikke greie å være uten henne. Utrolig hvor oppslukt man blir i disse herlige babyene.

 

Lykke til videre SusieQ og Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...