Mamma til to tette Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Noen som har tips til svett liten gutt. Nå har jeg prøvd med skinnfelle, uten skinnfelle, med dyne, med lett ullteppe i dynetrekk...og uansett så når jeg tar gutten opp til nattmat så er han veldig svett, helt våt på ryggen i pysjen. Hater å være svett selv så synes synd på gutten samtidig som jeg uroer meg over at han er for varm...krybbedød osv. På soverommet har vi normal temperatur, rundt 20 grader de fleste dager og det er ikke spesielt varmt her nå. Vil noen anbefale ullpysj? Hadde tenkt å vente med det til vinteren jeg da men nå er jeg rådløs. Eller er det kanskje helt normalt?
Tussi og gullgutten Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 min lilling ligger i kortermet body og helseteppe... han er 2 mnd nå og det har han gjort fra første uken... så fort han får på noe mer blir han svett
Mamma til to tette Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2007 Takk for tips, da prøver vi det i morgen natt ,-)
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Tulleinnlegg eller? Skinnfell NÅ? Babyen min sover i kortermet body og har tynt koseteppe
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Gutten min ligger i kortermet body og helseteppe også. Eller så ligger han kun i bleia. Er også veldig svett av seg. Ullpysj synes jeg høres ubehagelig ut og ullteppe inni dynetrekk også....husk at selv om ull er ull og puster...så er det fortsatt ull som er varmest!!
Mamma til to tette Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Hadde det vært et tulleinnlegg hadde jeg vel vært anonym som deg, anonym ,-) Nei, som sagt har jeg prøvd meg fram med forskjellige ting og vi har et korhåret skinnfell fra nøstebarn som han liker godt. Har t.o.m testet med og uten i vogn når det var sommervarmt og jeg fant ut at med skinnfell var best. Skal prøve med en kortermet pysj jeg har i natt, har tenkt at det ble kaldt på armene som han insisterer på å holde utenfor dynen jeg men tror jeg bare er et klassisk tilfelle av norsk mor som er redd for at pjokken skal bli for kald,-)
Tussi og gullgutten Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 lillingen her har også armene ut av teppet, de ligger alltid rett opp over hodet. heller litt kald på armene enn svett ellers:) legger aldri teppet hans lenger opp enn rett under armene jeg da..
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Her ligger jenta på saueskinn ja faktisk! Hun har en helt perfekt temperatur. Ull regulerer jo selv. Ha Mors Signes babyteppe rundt henne og sover i trøye og bleie....
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Ja, det er utrolig viktig at babyene våre ikke blir for varme. Enig med en over her, heller litt for kald enn for varm uten å overdrive selvfølgelige. Merker det på meg selv også hvor utrolig ubehagelig det er å være for varm og svett, babyene våre er ikke så annerledes ;o) Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Mitt barn sover i pyamas (bomull) og teppe. Hun er 12mnd og er også litt "svett av seg". Har ikke mer enn 16-17 grader inne på soverommet og jeg synes det er helt passe! 20grader er for varmt for barn å sove i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå