Gå til innhold

"Gutsbestebarn fått jente" er du her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du brukte arkitekt til å tegne huset... Har du lyst til å fortelle hvor mye det kostet? Tegnet han både utvendig og innvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er her. Han tenget både utvendig og innvendig ja. Det er 4 år siden vi fikk tegnet, og denne arkitekten tok betalt på timen, så rundt 45000 betalte vi. Det var kun for tegninger. Men veldig billig i forhold til de som bruker aktikteten som ansvarlig i hele byggefasen. Søknaden til kommuene gjorde vi selv sammen med snekkeren. Vi viste tegninger av hva vi liker og skrev liste om hvilke ønsker vi hadde for huset.

Skrevet

Mannen her mener vi betalte mindre enn det, men jeg mener det var 45000. Tror jeg skal rote fram husbyggepermen en dag og se. Billig var det i alle fall, og absolutt verdt pengene. Nå er det dessverre veldig trøkk på arkitekter her i landet, så det er lang ventetid.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Og positivt at summen ikke var verre enn det... Vi skal i gang med prosessen med å finne arkitekt nå, men det er vanskelig å velge...

Skrevet

Ja det var en fin pris, tkjedebyggefirmaene har tegningene sine innebygd i husprisen, så man betaler for tegningene uansett. Vi fikk vite at summen på en arkitekt kostet rundt 150000 kr, men det var for en som stod for hele prosjektet. Man sparer på det man kan gjøre selv, da blant annet å innhente priser, sende søknader, anbud på jobb opg materialer og koordinenere håndteverkerne selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...