Gjest Ut på tur Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Vi sover med vinduet åpent på vårt soverom... og der skal babyen også sove. Det betyr at det er litt småkaldt der inne. Er jo ikke så ille nå men blir kaldere til vinteren. Tenkte jeg skulle kjøpe noen ullpysjer, og ull lue så regner jeg med det skal gå bra Men hva med nå om sommeren. Er jo ikke varmt nå heller, og høsten kommer raskt. Jeg lurte på om jeg skulle satse på en ull body om natten. De regulerer så greit temperaturen. Noen med erfaring ?
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Det har jeg også lurt på. Jeg er avhengig av å ha vinduet åpent når jeg sover, og babyen blir jo liggende mellom meg og vinduet. Syns det hørtes lurt ut med ullpysj eller en ullbody, og kanskje en bomullslue om sommeren. Håper på flere svar her.
Baronessen;-) Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Ei huva (lue...;-)) av ull kan til tider vera ok, men eg vil anbefala å ha døra open i staden. Hovudet til små babyar vert veldig fort varmt, og dei klarar ikkje å regulera kroppstemperaturen på same måte som vi gjer. Pass heller på å ha godt på beina til babyen. Ullpysj eller bomullspysj med ein tynt ullteppe over kan vera veldig bra. Eg hadde ein episode der guten vår vart for varm - trudde eg hadde teke nok av han etter ein tur ut (tok eg av meir var eg redd for å vekka han). Ikkje for å skremma, men eg anbefale ikkje å oppleva det eg opplevde - eg måtte rista liv i han! Han var blitt for varm. Knapp ein mnd gammal. Det gjekk heldigvis bra, han er 5 år idag og alt er ok. Men å vera redd for at ungen frys er nesten betre enn at ungen er for varm. Så hovudplagg er ikkje å anbefala om natta - då søv vi sjølve ganske tungt òg, iallefall den fyrste tida. Beklager om eg skremte nokon, men det var grusomt å oppleva, og eg ynskjer at ingen opplever det.
Gjest Ut på tur Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Sånn som vi har det i dag har vi både vindu og dør åpen, spesielt sommer halvåret. Det er nok ikke helt optimalt pga trekken, men jeg vil ikke få nok luft uten vinduet åpent. Jeg har også hørt dette med at vi har det for varmt for babyen og at det er en av årsakene til krybbedød. Jeg tenker at dersom jeg tenker litt sånn som passer for meg som voksen og passiv vil passe for babyen jeg... og det er klart jeg vil ikke ha lue, men jeg har jo også MASSE hår Jeg må få snike inn en kommentar når det gjelder varme og unger. Husk å ikke legge jakka over vogna når du er på butikken og blir varm... mest sannsynlig er det mer enn varmt nok nede i vogna....
nr 2 i oktober? Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 kan være fint med et lammeskinn i senga også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå