Gå til innhold

Kan man bli gravid med hormonspiral???? HJELP

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Strert
Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral for 11 mnd siden og har vært fornøyd med den. Hadde en del småblødninger i starten bare. For ca 2 mnd siden sluttet jeg å amme min da 11 mnd gamle sønn. Ganske kort tid etter dette, et par uker, hadde jeg en "vanlig" menstrasjon, og 2 uker etter dette igjen noe jeg tror var eggøsning. (kjenner det stort sett på kroppen). Vet jo at man ofte har eggløsning tross hormonspiral, men at forholdene gjøres så dårlige i livmor slik at befruktning sjelden skjer og at egget uansett ikke klarer feste seg. MEN. Har de siste ukene opplevd mange av symptomene på graviditet (har vært gravid 3 ganger). Jeg er kvalm, veldig svimmel, mye utflod og hyppige soppinfeksjoner nedentil. I tillegg mye "mens-smerter". Har endt på at jeg skal kjøpe meg en test i morgen og må innrømme at jeg er nervøs nå, for en baby til passer ikke bra nå. Og dersom jeg plutselig sitter der med positiv test, hva skjer med barnet da med tanke på at det "bor" sammen med en hormonspiral?? Hva er oddsen for at jeg er gravid?? Noen som vet eller har hørt om noe rundt denne problemstillingen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering! Det gjør hormonspiralen til et svært sikkert prevensjonsmiddel, og sikrere enn kobberspiralen.

Gjest Fru Strert
Skrevet

Altså en av tusen eller noe sånt. Altså så godt som ingen. Får prøve å slå meg til ro med det da. Men tror jeg tar en test.

Skrevet

2 av 1000 blir det vel maks... men ta en test for sikkerhets skyld du =)

Skrevet

ja det kan man, min mor har en gutt på 2 år en vennine av meg sin mor har en datter på 8 år så det kan man godt

Skrevet

Det kan man!

Har ei venninne som måtte ha hjelp sist (prøverør), de slet lenge med å blir gravide.

Et år etter ble hu gravid med spiral :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...