Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 I går på jobben ringte tlf min - det var dyrlegen! De hadde fått inn katten min på 7mnd var blitt påkjørt. 2 jenter på mellom 8-10 år hadde sett en bil kjøre på katten min på byggefeltet vårt hvor det er 30sone og bare kjørt videre. Jentene hadde tatt henne opp og bært henne ned til dyrlegen og når dyrlegen la henne på benken døde hun. Hun hadde fått seg en kraftig smell i hodet. Hvordan kan noen kjøre på en katt og bare kjøre videre??? Eier ikke folk samvittighet? Er så glad for at det finnes små barn som har blitt oppdratt på riktig måte. Synd jeg ikke vet hvem jentene er for da skulle de fått en stor takk og en gave hver seg.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Sett opp en lapp da vel! Må ha vært noen jenter i nabolaget deres.
Penger Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Så forferdelig trist Grusomme bilister som ikke stopper å sjekker hvilken tilstand katten de kjørte på var i. Søte jenter.
Miss Misantrop Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Det er sinnsykt dårlig gjort å kjøre vidre etter å ha kjørt på et dyr. Helt forferdelig.. Leit å miste en venn, uansett... men det er ekstra ille når man ikke vet hvor lenge den har lidet før jentene fant han.
jordbærsjokolade Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Uff, ja det er grusomt! I fjor så jeg at katten til faren min ble påkjørt, men jeg var for langt unna til å se bilnummeret. Hørte smellet da godt da bilen traff katten, så sjåføren kunne umulig ikke lagt merke til at h*n kjørte på noe.Men kjørte likevel fort avgårde. Det værste var at katten ikke døde med en gang, han løp ned i en skråning, men sjåføren stoppet uansett ikke for å se om katten hadde det vondt. Folk er grusomme til tider!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Selfølgelig kjedeligt,men.... Hvordan kan du vente at folk skal stoppe for en katt, når noen ikke gidder stoppe for mennesker engang.....
Gjest Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Katten min ble overkjørt da jeg skulle ha ham til dyrlegen for kastrering. Har ikke kattebur, og han fikk panikk inne i kassen jeg hadde ham i, klorte seg ut, spratt ut i veien og ble truffet av en bil. Skjønte hva som kom til å skje før det skjedde, tiden gikk i slow motion... Lastebilsjåføren ER NØDT til å ha sett katten hoppe ut i veien, han er NØDT til å ha hørt dunket i bilen, og han kunne vanskelig unngå å se meg løpe ut i veien og plukke opp liket av min kjære katt. Han stoppet ikke. I ettertid må jeg smile litt, midt i tragedien, han visste kanskje hva som skulle skje og tok sitt eget liv... Hehe, uff stakkars pusen min. Han skjønte heldigvis ikke hva som traff ham, og døde på et par sekunder.
Veslesnuppa Skrevet 29. august 2007 #8 Skrevet 29. august 2007 Vet så godt hvordan du har det!!!! Katten min ble også påkjørt,tror dyrlegen da.For den hadde fått seg en sikkelig trøkk.Stakkaren stod nesten halvdød ute på verandaen da jeg fant ham.Jeg var helt i fra meg!!!! Han hadde indre blødninger rundt hjertet og ville ikke spise eller drikke.bare sove.Så nøs han mye fordi han hadde blod i nesa.. Jrg vet heller ikke hvem som har kjørt på han. Han er heldigvis bra nå,etter pencilinkurer og medisiner. Skulle ha sendt regninga til den skyldige!!!!!!!!!!!! Katten min er så snill og god,så jeg ble så sint og lei meg samtidig.
Sjokoladebananer Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Jeg opplevde en gang at hunden min ble påkjørt, og sjåføren bare kjørte videre. Ikke snakk om at han ikke merket at han kjørte på en fullvoksen labrador, det smalt, ja! Stakkars hunden ble livredd og pilte avgårde langt innover i skogen. Etter mange timer fant vi han heldigvis igjen, og fikk brakt han til dyrlegen. Han kom heldigvis godt fra det med noen sting rundt øyet og et krater av et sår i halsen som ble sydd igjen. Levde mange år etter det, og døde til slutt av kreft. Fatter ikke hvordan folk kan få seg til å bare kjøre videre! Selv blir man jo så satt ut at man glemmer å ta bilnummeret. Om jeg kjørte bilen hadde jeg fått hetta, slengt fra meg bilen og hjulpet til med å lete, betalt veterinæren osv.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Beklager å høre om katten din ( Dette er overhode ikke overraskende... De fleste bryr seg vel egentlig ikke. Men tydelig så gjorde de to jentene det... Stakkars jenter...de må ha vært ganske fortvila... Tenkte det samme som deg at de burde ha fått en gave hver seg. Du vet kanskje hvor store de to jentene ca var? Du kunne kanskje kontakte skolen i nærheten? Lykke til!
prebs Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Helt enig med deg, ojojoj! Forferdelig historie, hvordan KAN noen gjøre noe sånt?! Skulle vært filleristet... Eneste formildende må være at sjåføren ikke så at han/hun kjørte på katten, men det er vel lite trolig med så lav fart. Ååååå, blir skikkelig opprørt!! Og så var hun bare 7 måneder, stakkar... Hva het hun?? Men jeg blir rørt av de to jentene, utrolig hyggelig gjort av dem. Gir meg en tro på fremtiden... Trøsteklem fra katteelsker (og dyreelsker) (Mine puser heter Ludvig og Preben.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå