Heidi med to gutter + spire Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Gutten min gulper veldig mye! Eneste måltidet han ikke gulper så mye, er det siste for kvelden! Noen som har erfaring med å gi litt maisgrøt i melka (mme), for å mette skikkelig!!!! Tenkte jeg skulle prøve det i kveld, men er litt skeptisk! Han er "bare" tre mnd. Noen med erfaring????
selfangerkjerringa Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Ble litt usikker på hva du egentlig lurer på her... ønsker du råd for å minske gulpeproblemet, eller ønsker du å gi velling for å mette gutten? Virker han utilfreds eller sulten?
Heidi med to gutter + spire Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2007 egentlig begge deler! Kan jeg gi velling selv om de ikke skal ha det før de er 4 mnd??? og er det noe jeg kan gjøre for at han skal gulpe mindre???? Han blir jo litt utilfreds når han gulper, og blir fort sulten igjen... Takk for svar forresten;)
ScaryMama Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg hadde en storgulper, han sprutgulpet (tom på natten) og hadde mye vondt og ubehag i forbindelse med gulpingen. Jeg bestemte meg derfor for å prøve litt forskjellig da han var rundt 3mnd. Jeg prøvde en mme type som heter enfamil ar. Den blir 10 ganger så tykk i magen og gjør at melken lettere holder seg nede. Jeg ga dette i tillegg til mm ved måltidene og det hjalp masse! Det finns også noe som heter thick and easy som man tilsetter utpumpet mm, men jeg har ingen erfaring med dette. Enfamil i tillegg til pupp var løsningen her. Da han var 4mnd begynte jeg med litt fast føde, og det hjalp også. Men jeg syns at 3mnd. er litt tidlig til å begynne med velling, og min erfaring er at enfamil er er effektiv.
selfangerkjerringa Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 her er et par tips fra oss - som har hatt to skikkelige gulpeunger... minsta var så ille at hun gikk ned i vekt en periode. - kutt ned på tidsrommet mellom måltidene. vi brukte ca 2 timer, lot det sjelden gå mer enn 2.5 timer mellom pupping. - gi babyen pauser i måltidet. Gi bryst i 2-3min, løft opp for pause og rap, fortsett 2-3min, pause og rap osv til han er mett. - ikke la ham ligge og kosespise for lenge etter han egentlig er mett Da spiser han for mye, og resultatet kan bli at han gulper opp mer enn bare overskuddet. - putt i smokken rett etter måltid. Det de eventuelt gulper rett etter måltid er ikke fordøyd, Med smokken i går det ned igjen. Noe kommer jo selvsagt ut, men mindre... Høres litt brutalt ut, men ungen tar ingen notis av dt. Har samkjørt dette med både hs og lege.
Hiv o'hoi Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Du kan kjøpe et pulver på apoteket som er mot gulping.. det gjør også melken tykkere slik at det gir en litt større metthetsfølelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå