Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til samtale ang dette i morgen. Om det blir keisersnitt eller ikke.

Er det noe spes dere mener jeg bør vite på forhånd for ikke å stille totalt på null?

Vet jo at de helst ikke vil man skal osv.

(Kan jo legge til at jeg ikke er redd for å føde normalt. det har jeg gjort 3 ganger før, så det er ikke derfor. Det dreier seg mere om hva som er det beste for barnet med bakgrunn i fødselsforløpet i det andre fødslene mine.

Så blir det keisersnitt er det ikke for min egen del, men for barnets.)

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan lønne seg å "stille litt åpen" til samtale..

Hadde ks med første, mens det ble vurdert til både nr.2 og 3. Heldigvis fikk jeg føde "normalt" ved de to siste, kom meg på bena rett etterpå, og kunne ta vare på de nyfødte helt selv, uten hjelp fra noen pleiere:0)

KS er ikke det beste for deg ihvertfall, og ei heller nødvendigvis for babyen. Eldstesnuppa vår måtte på barneavd. det første døgnet, siden hun kom med ks. Hun fikk ikke 'pressa igang pusten' skikkelig og "presset" (som dem kalte det. Var heldigvis helt fin dagen etter. Men selv om det er tøft for den lille, er jo fødselen en naturlig greie.

Lykke til:0)

Skrevet

hei

har du kikket inne paa KS debatten her inn, eller paa BiM ( vet ikke om det er den samme ), men der har dette spm vaert oppe flere ganger.

Hvis du er sikker paa at det er dette du vil maa du vaere forberedt paa at de vil proeve aa overtale deg til noe annet.

Ikke gi deg er mitt beste raad.

Skrevet

Når skjer et keisersnitt i forhold til terminen?

De andre barna mine har måttet bli dratt ut fortere enn svint pga at de nesten ikke hadde hjertelyd. Og jeg har så raske fødsler. Første på 5 timer og andre på 3 timer. Hun kom dessuten med pannen først. Hadde de visst det hadde jeg ikke fått født normalt sa de etterpå. Den innimellom her var en igangsatt fødsel etter halvgått svangerskap. Vi bor et godt stykke fra sykehuset og er det midt i den verste trafikken rekker vi muligens ikke frem i tide. Med min historie er det ikke så trolig at jeg hadde klart å få ungen ut selv, midt på motorveien.

Tenker slik at et planlagt keisersnitt tross alt er akkurat det; planlagt og en kalkulert risk for barn og mamma. Føler jeg tar for stor sjanse ved å velge normal fødsel denne gang.

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg tok haste-ks og synes det gikk over all forventning. Hadde ikke noe problem med å ta meg av den lille selv, var faktisk ikke en eneste pleier som skiftet en eneste bleie på datteren min (unntatt den første hun fikk på etter at hun kom ut da :)) Og jeg hadde henne hos meg hvert eneste minutt!

Jeg var oppe og gikk nesten med en gang (så klart det var ubehagelig og gikk jo så klart litt sakte og knotete og sånn, men jeg var ikke noe verre jeg enn andre på føden som hadde sydd en drøss med sting nedentil).

Melka kom med en gang og alt var egentlig helt fantastisk!

Men er enig med Chanelle+4.gullpåvei:0) om at det lønner seg å stille åpen til samtale. Nå vet jeg ikke fødselsforløpet til de andre barna dine, men synes det er tull at man skal føde vanlig for enhver pris.

Uansett, masse lykke til også håper jeg du før det fødselsalternativet som du føler er best for deg :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...