Gå til innhold

Blir alene mamma nå (sikkert dumt spm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som kan hjelpe meg litt... jeg aner ikke hvor jeg henvender meg eller noe. Jeg er gift nå, men ønsker å separeres, noen som vet hva jeg må fylle ut, og hos hvem?

Det er sikkert kjempe dumt spm.. men jeg har ikke peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står masse på den tråden jeg dytta opp nettopp. Og første bud er: Ring nav trygd.

Skrevet

jeg har vært på nav sine hjemmesider, der står det at man må sende inn bekreftelse på at seperasjon er faktisk. Så jeg vil gjerne få tatt ut seperasjon før jeg søker om alt mulig ..

Skrevet

vent litt skal sjekke noe

Skrevet

så man må fylle ut, sende inn få bekreftelse på at man er separert, så til mekling... så kan man søke? Hvor lang tid tar det før man blir kalt til mekling da? dersom man er enig da?

Skrevet

du trenger bare dra en gang til mekling for å få det meklingsbeviset som kreves av nav. Og ventetiden varierer veldig, her i byen er det vel ca 5-6 uker ventetid. Men jeg vil tro dere får hjelp og svar på det meste på meklinga

Skrevet

Tusen takk da vet jeg ihvertfall hvor jeg skal begynne :)

Skrevet

lykke til, og det er alltid greit å ha ei ekstra penn tilgjengelig. Det er myyyye papirarbeid ;)

Skrevet

har du vært gjennom hele prosessen også?

Skrevet

nei, jeg var verken gift eller trengte mekling (slapp akkurat unna rett før regelen om samboere og mekling slo inn *puh*), men papirene fra nav er ganske omfattende i seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...