Hibbel Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg begynte i ny jobb nå i mai. Jeg har tatt meg tre dager ferie. Har jeg rett til å ta ut mer i løpet av året eller er det utregnet ut fra det du jobbet i fjor? Sambo begynte i ny jobb i fjor sommer og har en uke igjen av ferien sin (har tatt 4 uker). Hvis han ikke tar den siste uken- får han da utbetalt den siste uken i penger eller? Håper noen har mer peil en meg....
Kjærlighet <3 Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 For å kinne ta ut hele ferien MED lønn må du ha jobbet hele året før. Men du kan selvfølgelig ta ut ferie uten lønn...
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Alle har krav på 4 uker og 1 dag ferie(evt 5 uker hvis du er organisert). Men du får bare betalt for den hvis du har opparbeidet deg feriepenger. Det gjør man året før ferien er. Samboeren din får utbetalt den siste uken hvis han er trekt for 5 ukers ferie i år. Når man får feriepenger(vanligvis i juni), så blir man samtidig trekt for ferien man skal ha.
3b@rnsmor-30* Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 du har krav på full ferie, men de trekker deg da i lønn. Feriepengene for året fikk du jo enten da du slutta i den gamle jobben, ellers ble de utbetalt i juni i år... Du må ha jobbet hele dette året i denne bedriften får å få ferie med lønn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå