Gå til innhold

Kløe i underlivet som ikke er sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her, jeg, siden jeg kan trykke på anonym-knappen..

Jeg har hatt kløe i underlivet nå i en god stund (godt over en mnd). Jeg tok først en canesten- kur, men den hjalp ikke. Legen min mente så det måtte være bakteriell vaginose og gav meg en kur med et middel for det. Det har heller ikke hjulpet. Jeg har mye utflod som er gulaktig, og det klør mye i selve skjedeåpningen. Jeg har kikket med speil, og jeg synes jeg er litt hoven og har noen nesten-sår som er litt blåaktig...

I min hormon-verden begynner jeg nå å bli litt redd for at jeg har fått en kjønnssykdom, og det kan bare bety at samboer har vært utro...

Noen som har noen gode råd, eller som kan avkrefte mine stygge tanker? Jeg er på ferie på hytta, og det er derfor vanskelig å komme meg til legen..

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også klødd de siste ukene (har ikke tittet opp i dåsa) og synes at tissen har vært hoven. Fikk vite av legen i dag at urinprøven fra forrige uke inneholdt Streptokokk-bakterier. Det var viktig at jeg tok med papirer på dette til fødselen, men han ville ikke gi meg antibiotika. Dette er visst ganske vanlig. Jeg skulle gi beskjed dersom jeg fikk feber eller følte meg dårlig........ Vet ikke om det kan være noe slikt hos deg?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tok legen prøver da? Kan jo godt hende det er sopp selv om canesten ikke hjalp (jeg har sopp, og hverken canesten eller pevaryl hjelper).

Har du grønnsåpe tilgjengelig på hytta? Da hjelper det kanskje å dyppe underlivet ditt i en blanding med grønnsåpe og vann mtp kløen. Gå med bomulltruser (antar at du også må bruke truseinnlegg pga utfloden) og vask dem på minimum 60 grader, og unngå trange bukser. Prøv også å unngå gjær, sukker og raske karbohydrater i kostholdet ditt, og drikk f.eks. ren appelsinjuice eller biola. En skal helst sove uten truse på, men for meg gjør dette faktisk ting værre, så du får finne ut hva som er best. Og bruk kondom når dere har sex...sæd er ikke bra når en har problemer med underliver, for en skal prøve å holde underlivet syrlig, og sæd er en basisk væske. Tok forresten samboeren din canestenkur han også? Unngå også å vaske deg nedentil med såpe.

Er veldig vanlig å ha problemer med underlivet når en er gravid, så tror ikke det er noen kjønnssykdom. Håper du kommer deg til lege fort hvis ikke ting blir bedre, og krev henvisning til gynekolog hvis legen ikke er til noen hjelp.

Skrevet

Takk for svar. Det var ingenting galt med urinprøven sist, så jeg tror ikke det er streptokokker.

Skrevet

Har alle de symptomene jeg ogs (kanskje bortsett fra nesten-sårene ) men kløe , mye utflod som er gulaktig har jeg også. iflg legen er dette vissnok helt normalt. Sikkert ingen grunn til panikk så bare fortsett ferien og oppsøk lege når du kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...