Gå til innhold

havre grøt med frukt. og middagsglass..noen som har startet med det?


Gjest

Anbefalte innlegg

gutten min er snart 6 mnd (om en uke) og jeg vurderer starte med en litt grovere grøt..

 

Hva gjør dere?

 

Prøver å gi han maisgrøt til lunsj og kvelds nå. men er enda mye amming..

 

Huff er ikke bare å få rutiner på de måltidene.eller sovingen.

 

Er det bare jeg som sliter eller :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har startet med kun ett grøtmåltid om dagen. Det er kveldsmåltidet. Vi begynte rett på havregrøt med frukt (Hipp sin) etter noen øvelser med most potet og gulrot uten videre suksess. Det fungerte kjempefint og han elsker den.

Vi gir han grøt ca 18.30, rett før bading og legging. Prøver å spise noe sammen med ham da han har begynt (4 dagen i dag) å sitte i tripp trapp stol når han spiser :)

 

 

Ellers synes jeg det er vanskelig å lage gode rutiner på mat og soving på dagen, men det kommer vel når vi skal begynne å innføre flere fastføde måltider.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får lillegutt melk til frokost, havregrøt med frukt til lunsj, fruktmos til mellommåltid, middagsglass til middag (6-mndglass), og havregrøt naturell og melk til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får han bare melk til frokost og kvelds? drikker han vann til de andre måltidenen? Gutten min er ikke så interessert i melk midt på dagen, men jeg er litt redd han skal få i seg for lite væske. Han drikker ca 50 mm vann fra kopp i løpet av dagen. Han spiser ellers veldig likt som din lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare melk til frokost og kvelds, og vann til de andre måltidene (samt mellom måltider også, når han er tørst). Han er veldig glad i vann :)

Står også på nan-pakken (jeg måtte sjekke her om dagen, kom til å tenke på at det var greit å gjøre, i tilfelle vi ga for lite) at de skal ha 200-250 ml fordelt på 2-3 ganger, i løpet av et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...