Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Jeg er ganske sterkt plaget med mørkedepresjoner og kjenner allerede nå at det begynner å komme snikende...! I år tror jeg ikke jeg orker å gå gjennom dette på egenhånd nå som jeg har babyen og alt....! Så jeg hadde håpet at det gikk ann å få skrevet ut resept på antidepressiva, om ikke annet så hvertfall for mørkehalvåret! Lar dette seg gjøre....? Hvordan går jeg i såfall frem?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Har blitt anbefalt cipralex, men må slutte å amme først.Legen kan skrive det ut til deg. Jeg har ikke mørke depresjoner, men er negativ til nesten alt, har aldri skadet meg selv, men tanken har vært der, men den tenker jeg vekk fort. Vil føle meg glad. Hadde vært sååå supert. Har ingen erfaring med slike antideprissive midler, kanskje andre her kan si noe om det?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Er bare til å gå til legen,så får du nok en resept.Er litt forskjellig å velge mellom,men legen vet nok hva som passer best.Og om de ikke virker får du prøve andre.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Jeg begynte på Cipralex for 2,5mnd siden. Jeg slet med masse negative tanker,dårligselvbilde og angst for en del tingen.Slet masse med slikt da jeg var rundt 10år da mamma og pappa skilte seg.Disse problemene kom snikende tilbake etter at jeg fødte for 2år siden nå. Jeg orket rett og slett å ikke være meg selv lenger. Oppsøkte lege og samtaleterapi og det har hjulpet meg masse. Di førts ukene var jeg litt kvalm,men etter det gikk over har jeg merket stoooooor bedring,dagene og problemene er mye lettere.Kommer dager hvor angsten kommer snikende,men det forsvinner like fort som den kommer,så det har gitt meg en helt ny dag. Skal bruke di i 3-6mnd så trappe ned og se om det holder.Ellers må jeg bruke di litt til. Absolutt verdt ett forsøk.Du finner fort urt om det ikke virker.da kan du bare slutte;) Lykke til. Cipralex jeg bruker;)
RosaPåBall Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Hva med lysterapi??? Forsøkt det? Ellers har jeg erfaring med SSRI medisiner. Hvis du ammer er Zoloft eller andre antidepressiva med virkestoffet sertralin det beste valget.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Zoloft kan nok heller ikke brukes: Overgang i morsmelk: Går over i morsmelk. Preparatet skal ikke brukes under amming. Bruk under graviditet eller amming kan gi seponeringssymptomer hos barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå