En liten mamma Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Ser jo at mange er i samme situasjon som meg, og at introdusering av mat er "hot" akkurat nå. Og også jeg lurer på litt... Hedda er 5 1/2 måned, og har fått grøt 6 dager nå. Det går fint, ho syns det er godt men ho orker ikke spise så mye, siden ho får mm først. Vi gir grøten til lunch. Om noen uker tenker vi å introdusere et nytt måltid, og tenkte da å begynne med middag. Men så har vi jo hørt at en skal introdusere èn og èn matvare -betyr dette at vi må gjøre som med grøten å gi først litt med potet i en uke, deretter litt gulrot i en uke, deretter litt spagetti en uke osv før vi kan begynne å gi henne middagsglass? Ser liksom for meg at jenta er omtrent ett år før ho får smake på en hel middagsrett... Eller skal vi ta for oss ett middagsglass om gangen å introdusere det forsiktig? Eller hva gjør man egentlig? Og med grøten, nå har ho fått maisgrøt. Hvis jeg vil gi henne risgrøt, skal vi da begynne med 1 teskje og så øke, eller er liksom grøt introdusert nå? Huff, jammen ikke lett dette!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Du trenger ikke bare å ta en og en ting,men ikke bland for mange ting med en gang,for det er ikke sikkert at barne vil like det.Du kan gjerne begynne med moste grønsaker,poteter og gulerøtter,kålrot med litt usaltet smør i,eller kjøpe 4 mnd glass,bare til og begynne med og så gå over til 6 mnd glass,når du ser at barnet godtar smaken og ikke reagere på maten.Ikke bland for mange forskjellige glass til og begynne med,i tilfelle barnet reagerer på et glass,så er det lettere å finne ut hvilke det er. Håper det går greit,og lykke til.
Tess30 Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 Hei! Bynte me grøt og middag på lilletøtta her da ho va 3,5 mnd... Bynte da me ett par teskjeie grøt hver dag i ei uka ca...Førr så å øke gradvis.... Gjor det samme me middagen...Ca annahver dag bytta æ på grøt og middag...
En liten mamma Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2007 Takk for kjappe svar, da var det ikke så tungvindt som vi satt her og grudde for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå