Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Har grådig lyst på en men vi må jo tenke oss godt om før vi får en hund da... hvor mye trenger de av trening? er de rolige? er de snille?
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=61
Tpop Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Hai. Vi driver også og ser etter en ny hund. Har du sjekket noen oppdrettere enda? Vet ikke om vi vil ha engelsk eller fransk enda vi da, og tenkte at vi skulle vente nærmere jul sånn at tassen blir noen mnd først:)
line_n & sara Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 jeg vil å haaa! forelska meg helt i engels bulldog for noen mnd siden! med dustesamboer vil ikke ha hund!! jeg leste masse om rasen på nett, særlig på hjemmesider hos oppdrettere.. de er iallefall supre familiehunder, og trenger ikke mye mosjon! besteste hunden i verden, spør du meg! men google litt på nett, så finner du mer enn nok info! og hvis du kjøper en, legg inn masse valpebilder på profilen din, da!! :)
*Villekulla* Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Engelsk bulldog er en herlig rase. Den skal ikke ha mye mosjon da den ikke er bygd for lange skogsturer osv. De er snille som lam, sikler som en gris og har næringsvett så det holder :-) Du må også være klar over at de ikke blir spesielt gamle da de dessverre har en del svakheter. De er blant annet født med HD (skal dessverre være sånn...) og kan lett bli overopphetet om sommeren. Jeg anbefaler deg å gå inn på hjemmesiden til norsk bulldogklubb hvor du kan gå videre inn på registrerte oppdrettere. Det er mange useriøse oppdrettere på denne rasen da den er relativt vanskelig å få tak i og koster fra 20 000 og oppover. Lykke til :-)
*Villekulla* Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Glemte også å nevne at skal du ha en bra hund, når det gjelder både eksteriør (ustillingsmessig) og lynne så må du nok belage deg på å kanskje være på leting opptil 2 år for å få den perfekte hund. Jeg selv har stått på liste i over ett år og vil antakelig få en valp i desember
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 ok... har lest litt nå og virker som perfekte hunden for oss. både jeg og sambo er totalt forelsket i dem, og passer fint inn for oss. de er jo snille og trenger lite morsjon, og vi vil ikke ta på oss for mye ansvar med å kjøpe en hund som trenger mye trening og lider fordi vi kanskje ikke har tid og kapasitet til det... vi er nok ikke helt bestemt, men vi har veldig lyst på... må bare sjekke ut andre raser, oppdrettere og sånn først. fikk mye bra info på canis.no da!
sikat Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Bare husk at dere må ha tid til mental trening da! D hjelper dere å få en veloppdragen, fornøyd hund Synes selv bulldogen er en kjempestilig hund, men blir nok aldri noe alternativ for oss, da vi er aktive friluftslivmennesker(en bulldog med kløv eller pulk, d hadde vært ett syn...) Uansett, herlig hund, med herlig væremåte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå